راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان قم
کد خبر: 3911876
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان قم

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: تلاش‌های زیادی برای افزایش مراکز مشاوره و همچنین راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان قم صورت گرفته است و به زودی شاهد کمک به زوج‌های نیازمند توسط مجمع خیرین ازدواج خواهیم بود.

راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان قمبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش استان قم، رسول منعم تصریح کرد: برنامه‌های اداره ورزش و جوانان استان قم با موضوع هفته ازدواج از فردا شروع و به مدت یک هفته ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: طی سال‌های اخیر به همت دولت اقدامات موثری برای آسان شدن ازدواج و ترغیب جوانان به ازدواج صورت گرفته است.
مدیر ورزش و جوانان استان قم، تصریح کرد: در سال ٩٦ تسهیلات ازدواج برای هر نفر ٣٠ میلیون تومان بوده است، اما این رقم امسال به ٥٠ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است؛ همچنین تلاش ما بر این بوده که این تسهیلات در حداقل زمان پرداخت شود.
وی افزود: در سال گذشته ٩٣ درصد از متقاضیان استفاده از تسهیلات ازدواج موفق به دریافت این وام شده‌اند که مجموعا ٣٧٠ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات ازدواج در استان قم صورت گرفته است.
منعم ادامه داد: سال ٩٨ در پرداخت تسهیلات ازدواج بعد از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتیم.
وی با اشاره به اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان قم در راستای تسهیل و استحکام ازدواج در بین جوانان، گفت: در سال گذشته ٣٧٠ دوره آموزشی ویژه قبل و بعد از ازدواج برای ١٠ هزار زوج برگزار شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: تلاش‌های زیادی برای افزایش مراکز مشاوره و همچنین راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان قم صورت گرفته است و به زودی شاهد کمک به زوج‌های نیازمند توسط مجمع خیرین ازدواج خواهیم بود.
وی ادامه داد: در هفته پیش رو برنامه‌های گسترده‌ای برای گرامیداشت هفته ازدواج در نظر داریم و امیدوار به اجرای منظم و دقیق این برنامه‌ها هستیم.
منعم اظهار کرد: اجرای ١١٠ برنامه فرهنگی و آموزشی توسط دستگاه‌های اجرایی، دیدار با علما، امامان جماعت و امام جمعه استان قم، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای پویش تسهیل اجاره بهای زوج‌های جوان، اجرای پویش جهت شناسایی زوج‌های موفق و ساده زیست، اجرای برنامه طنز قمپز با موضوع خانواده و حجاب و عفاف، اجرای مشاوره رایگان ازدواج در ١٠ مرکز مشاوره و فضاسازی شهری با استفاده از بنر و پوستر از جمله برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم برای هفته ازدواج هستند.
انتهای پیام
captcha