شمار مبتلایان به كرونا در فارس به 26 هزار نفر نزدیك می‌شود
کد خبر: 3911170
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

شمار مبتلایان به كرونا در فارس به 26 هزار نفر نزدیك می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز از ابتلای 25 هزار و 826 نفر به ویروس كرونا تاكنون در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد 21 هزار و 601 نفر تاكنون بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 28 تیرماه در استودیو سلامت دانشگاه گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون تعداد ۱۹۳ هزار و ۳۴۹ تست تشخیص این بیماری در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان فارس انجام شده است که تاکنون ۲۵ هزار و ۸۲۶ نفر مثبت شناسایی شده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه تا امروز و با تلاش مجموعه سلامت استان، ۲۱ هزار و ۶۰۱ نفر از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند و به‌عنوان بهبود یافته تلقی می‌شوند.

اكبری اضافه کرد: در حال حاضر، یك هزار و ۱۶۰ بیمار مشکوک و علامت‌دار در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز بستری هستند که از این تعداد ۹۱ نفر به دلیل وخامت شرایط بالینی در بخش‌های مراقبت ویژه تحت مراقبت درمانی خاص قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از فوت ۱۰ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در فارس در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد که با این نفرات، تعداد فوتی‌های استان تا امروز به ۳۱۹ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: بر اساس اعلام وضعیت قرمز در استان فارس و نیاز تشدید مراقبت‌های کنترلی و اقدامات بهداشتی در سراسر استان از تمام مردم استان تقاضا می‌شود ضمن رعایت توصیه‌های ایمنی و فاصله فیزیکی لازم، استفاده از ماسک از مبدأ را فراموش نکنند تا با لطف خداوند، تلاش مسؤلان و کادر بهداشت و درمان و مشارکت مردم بتوانیم این ویروس منحوس را شکست بدهیم.

انتهای پیام
captcha