ائمه جماعات مردمی باشند / اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای جذب جوانان به مساجد
کد خبر: 3910765
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

ائمه جماعات مردمی باشند / اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای جذب جوانان به مساجد

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، مردمی بودن را یکی از ویژگی‌های رسول الله(ص) دانست و گفت: روحانیان و ائمه جماعات مساجد باید مردمی بودن که سیره نبی مکرم اسلام(ص) است، را سیره خود قرار دهند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 25 تیرماه در گردهمایی جمعی از ائمه جماعات مساجد شیراز به برخی از ویژگی‌هایی كه یك امام جماعت داشته باشد، اشاره كرد و گفت: روحانیان و امام جماعت مساجد، ملبس به لباس پیامبر مكرم اسلام(ص) هستند، پس باید در سیره و رفتار نیز از آن حضرت الگوبرداری كنند.

وی، مردمی بودن را یکی از ویژگی‌های رسول الله(ص) دانست و تصریح کرد: روحانیان و ائمه جماعات مساجد باید مردمی بودن که سیره نبی مکرم اسلام(ص) است، را سیره خود قرار دهند.

حدائق خواستار استفاده از فرصت‌ها برای تبلیغ دین شد و گفت: متأسفانه امروز دشمنان هجمه‌های فراوانی علیه دین خدا در فضای مجازی به راه انداخته‌اند و سرگرمی‌ها و شبهات متعددی را برای جوانان ایجاد كرده‌اند.

مسؤل مدرسه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: این شبكه‌های مجازی فرصت حضور جوانان در مساجد را گرفته است لذا باید برنامه‌ریزی دقیقی برای جذب جوانان به مساجد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کار مناره مساجد نشان دادن مسجد به مردم است، اضافه کرد: کار روحانیان و ائمه جماعات نیز این‌گونه است، حضور طلاب در کنار ائمه جماعات نیز می تواند تأثیرگذار باشد.

حدائق در خصوص حضور طلاب در مساجد و مدارس، گفت: حضور طلاب در این بخش‌ها می‌تواند ارتباط دانش‌آموزان با اولیا را افزایش دهد، همچنین نتیجه آن در کارهای مردمی و جهادی نیز اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha