بانك اطلاعاتی مساجد فارس تشكیل می‌شود
کد خبر: 3910759
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

بانك اطلاعاتی مساجد فارس تشكیل می‌شود

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس ضمن برشمردن اهداف و وظایف این مركز از تشكیل بانك اطلاعاتی به‌روز مساجد استان به‌منظور دستیابی به این اهداف خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس امروز، 25 تیرماه در گردهمایی جمعی از ائمه جماعات مساجد شیراز با اشاره به وظایف این مركز گفت: وظایفی که بر عهده این مجموعه است، را شورای عالی سیاستگذاری امور مساجد استان تعیین می‌كند.

وی افزود: در رأس این شورا نیز نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز قرار دارد، همچنین آیات دستغیب و ملک‌حسینی، حجج اسلام والمسلمین کلانتری، حدائق، استوار میمندی و طاهری نیز حضور دارند.

سلمان‌زاده از تشكیل بانك اطلاعاتی مساجد استان خبر داد و گفت: به‌منظور دستیابی به اهداف خود و تدوین برنامه‌ریزی مدون در این رابطه، درصدد ایجاد بانك اطلاعاتی به‌روز مساجد در سطح استان فارس هستیم.

وی، افزایش رونق، شکوفایی و کارایی مساجد را از جمله وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست و گفت: همچنین تقویت و هماهنگی بین نیروها و کارگزاران مسجد، تأمین سلامت و امنیت مساجد، دورسازی مساجد از مناشقات داخلی، عمران محتوای مساجد، سیاست و برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌های مورد نظر از دیگر وظایف این مجموعه نیز به‌شمار می‌رود.

سلمان‌زاده با بیان اینكه در شیراز 400 مسجد وجدو دارد، گفت: در این میان برخی از مساجد سرآمد بوده‌اند که اکنون خدمت ائمه جماعات آنان هستیم، در این مساجد غیر از اقامه نمازهای جماعت فعالیت‌های دیگری از جمله سازماندهی گروه‌های جهادی، برگزاری حلقه‌های معرفت، برپایی صندوق‌های قرض‌الحسنه و غیره صورت می‌گرفته است.

انتهای پیام
captcha