نخستین برنامه طرح «۱۴۵۴» استان فارس به روی آنتن می‌رود
کد خبر: 3910515
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
فردا؛

نخستین برنامه طرح «۱۴۵۴» استان فارس به روی آنتن می‌رود

نخستین برنامه طرح قرآنی «1454» با محوریت حفظ آیات كاربردی قرآن كریم، فردا، 25 تیرماه از شبكه قرآن سیما به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

علی‌رضا باغبان‌منش، معاون سیما شبكه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال طرح قرآنی «1454» با محوریت صدا و سیما اجرا می‌شود،‌ اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح یكسری برنامه‌های قرآنی از تمام استان‌ها به‌صورت زنده از شبكه قرآن پخش می‌شوند.

وی تصریح کرد: به یاری خدا نخستین برنامه این طرح قرآنی متعلق به استان فارس، فردا، چهارشنبه، 25 تیرماه به‌صورت زنده از شبكه قرآن سیما پخش خواهد شد. 

باغبان‌منش بیان كرد: این طرح قرآنی با محوریت آیاتی از قرآن كریم با موضوع خانواده و آرامش به‌صورت طرح درس هفتگی و روزانه به‌مدت ۲ ماه با هدف انس مخاطبان با قرآن كریم با رویكردی متفاوت با شعار ۳۳ مركز ۳۳ برنامه ۱۴۵۴ آغاز شده است.

همكاری ایكنا در اجرای طرح «1454»

معاون سیمای شبكه فارس با بیان اینكه این طرح با هدف رقابت در سه محور حفظ، مفاهیم و قرائت قرآن كریم اجرا می‌شود، گفت: در اجرای این طرح سازمان‌های مختلفی نظیر داره‌كل ارشاد، اداره‌كل اوقاف و امور خیریه، اداره‌كل تبلیغات اسلامی استان و همچنین خبرگزاری ایكنا شعبه فارس با ما همكاری دارند.

وی با تصریح اینكه قریب 3 برنامه در قالب اجرای این طرح توسط استان فارس از شبكه قرآن پخش خواهد شد، گفت: این برنامه‌ها در روزهای ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۶:۳۰، ۱۲ مردادماه از ساعت ۱۶:۳۰ و ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۶:۳۰ و به احتمال زیاد یك برنامه دیگر هم به این تعداد اضافه شود.

معرفی خانواده شاخص قرآنی استان فارس 

ذبیح‌الله قادری، تهیه كننده و كارگردان طرح «1454» استان فارس نیز در این زمینه به خبرنگار ایكنا گفت: اولین برنامه رأس ساعت 16:30 از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به روی آنتن می‌رود كه به‌صورت مستقیم از شبكه قرآن سیما پخش خواهد شد.

وی با بیان اینكه در این برنامه یک قاری برجسته استان فارس، دو استعداد قرآنی، یک مجری و یک مفسر قرآن حضور دارند، گفت: همچنین در این برنامه یک مؤسسه قرآنی ممتاز و یک خانواده شاخص قرآنی استان فارس نیز به‌عنوان الگو معرفی می‌شوند.

قادری به شیوه اجرای برنامه اشاره كرد و گفت: اجرای این برنامه به‌عهده احمد مؤمنی، مسئول بسیج صدا و سیمای فارس است و در ابتدای برنامه محمد بهرامی‌شاد، قاری برتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قاری برجسته استان فارس به تلاوت آیات وحی درباره موضوع روز كه دوست‌یابی از منظر قرآن كریم در این طرح انتخاب شده است، می‌پردازد و بعد از آن محمدكاظم یزدانی، مفسر قرآن كریم به تفسیر این آیات تلاوت شده می‌پردازد.

تهیه‌كننده و كارگران برنامه طرح قرآنی «1454» استان فارس ادامه داد: بعد از آن آیتم معرفی خانواده قرآنی مهدی كشاورز و همچنین معرفی مؤسسه بیت‌الاحزان كه از مدرسه شبانه‌روزی آل‌یاسین این مؤسسه در شیراز تهیه شده است، پخش خواهد شد.

وی در پایان تصریح كرد: ادامه این برنامه به اجرای مسابقه تفسیر اختصاص دارد كه در آن دو تن از استعدادها و نوجوانان قرآنی استان فارس به‌نام امیرحسین خجسته‌فر و علی‌رضا خلیفه كه در مسابقات قرآن دانش‌آموزی حائز رتبه‌های برگزیده شده‌اند به‌عنوان متسابق حضور دارند كه چند آیه را به صورت ترتیل و قرائت خوانده و استنباط خود را از این آیات به‌صورت تفسیر بیان می‌كنند و مفسر قرآن كریم نیز این استنباط‌ها را قضاوت می‌كند.

انتهای پیام
captcha