تدوین نقشه فرهنگی استان فارس
کد خبر: 3910128
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

تدوین نقشه فرهنگی استان فارس

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه نقشه فرهنگی استان بر اساس پیش‌بینی‌هایی که شده تدوین خواهد شد، از تشكیل كارگروهی با حضور نخبگان استان با مسئولیت نماینده ولی در استان برای این كار خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 22 تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی با عنایت به سند نقشه مهندسی کشور مقرر شد کارگروهی از نخبگان با مسئولیت نماینده ولی فقیه در فارس تشکیل شود تا نسبت به تدوین و برش آن اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: در همین ایام نامه‌ای خدمت تمام گروه‌ها مورد نظر ارسال خواهد شد که نقطه نظرات را جمع‌آوری کنیم و در دبیرخانه علمی که راه‌اندازی خواهد شد جمع‌آوری کنیم، همچنین به‌مدت شش ماه بخش عظیمی از جلسه شورای فرهنگ عمومی به تدوین نقشه استانی اختصاص خواهد داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس بیان كرد: نقشه فرهنگی استان بر اساس پیش‌بینی‌هایی که شده تدوین خواهد شد، همچنین باید در جلسات چشم‌انداز تعریف شده ارائه شود و به‌عنوان یک پیش‌نویس به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شود.

سهرابی بیان كرد: با تماسی که با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم بنا شده آیین‌نامه‌ای تدوین کنند که برش استانی بتواند به نحو مطلوبی بیرون آید، پس از آن با نظارت تمام طیف‌ها جمع‌بندی خواهد شد، همچنین چشم‌انداز تعریف شده تمام برش‌های استانی که در نظر گرفته شده تدوین خواهد شد و پس از آن نیز اعلام می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بزرگداشت هفته اقامه نماز جمعه در ۵ مرداد بیان کرد: هر سال در ۵ مرداد که سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور است، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برنامه‌ای تدوین كرده و آن را ابلاغ می‌کنند که یکی از آنان تبادل نظر در صحن شورا بوده است، در سال گذشته نیز برنامه‌های مطلوبی اجرا شد.

سهرابی در ادامه  به اجرای طرح خانواده متعالی اشاره كرد و گفت: این طرح با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و ارائه تعریفی کامل از خانواده اسلامی به ‌نوان زیربنای زندگی اجتماعی تدوین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس تاکید کرد: جلسات متعددی در خصوص طرح خانواده متعالی برگزار شده و به‌زودی در صحن شورا مطرح خواهد شد که با هماهنگی کمیسیون بانوان در صحن شورا قرائت خواهد شد، تا بتوانیم این طرح را به نتیجه برسیانیم.

وی در پایان گفت: برای اجرای طرح خانواده متعالی یک دوره زمانی ۶ ساله تعریف شده و پس از طی یک سال دوره آماده‌سازی، قرار است حدود ۵ سال در سازمان‌های مختلف به‌صورت آموزشی و تحقیقی اجرا شود.

انتهای پیام
captcha