تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در شیراز افزایش می‌یابد
کد خبر: 3910114
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در شیراز افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تلاش برای افزایش تخت‌های ویژه و عادی بیماران مبتلا به کروناویروس در این كلان‌شهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 22 تیرماه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹،  گفت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کروناویروس در فارس و ضرورت ارائه خدمات با کیفیت بیمارستانی، تلاش می‌شود تا با افزایش تخت‌های عادی و ویژه، تمام ظرفیت‌های بیمارستان‌ها استفاده شود.

وی، آمار بالای تعداد مبتلایان استان و روند افزایشی این آمار را نشان از بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کروناویروس عنوان کرد و گفت: در نشست دیروز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان یک دانشگاه موفق و قوی در مدیریت بیماری کووید۱۹ یاد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیریت مناسب و موفق مجموعه دانشگاه در مدیریت بیماری کووید۱۹ را مدیون تلاش مسؤلان، فداکاری کارکنان، ایجاد ۹ مرکز درمان سرپایی کرونا، آمار بالای تست و بیماریابی عنوان کرد.

لطفی بیان کرد: لازم است با توجه به افزایش مبتلایان در شهرستان لامرد، مهر و اشکنان، تیمی متشکل از بهداشت و درمان برای بررسی دلیل افزایش تعداد مبتلایان و ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این مناطق اعزام شوند. 

وی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، تعداد تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی، وضعیت بیماری کووید۱۹ در شهرستان‌های استان و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد بررسی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین بر حفظ سلامت کارکنان مجموعه دانشگاه به ویژه تیم‌های درمانی درگیر با کروناویروس تاکید کرد و گفت: لازم است به‌صورت مستمر و منظم توزیع مناسب لوازم حفاظت فردی در مقابله با کروناویروس مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک برای کارکنان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹ الزامی است.

لطفی همچنین ضمن بررسی وضعیت اقدامات شهرستان‌های استان در مقابله با کووید۱۹، دستورات لازم را برای انجام اقدامات پیشگیرانه و ارائه خدمات مناسب به بیماران صادر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر استفاده عمومی مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و پرهیز از ترددهای غیر ضروری برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس تأکید کرد.

در این نشست ضمن ارائه گزارش تصویری از فعالیت‌های ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا؛ از سوی معانان و مسؤلان دانشگاه در خصوص وضعیت بیمارستان‌ها، تخت‌های عادی و ویژه، میزان تجهیزات و ملزومات پزشکی، نوبت کاری پزشکان و پرستاران، وضعیت سلامت کارکنان مجموعه دانشگاه، تریاژ و اعزام بیماران، فعالیت بیمارستان پشتیبان، پیش‌بینی افزایش تخت‌های بیمارستانی توضیحاتی ارائه شد.

انتهای پیام
captcha