اشغال 70 درصد تخت‌های بیماران كرونا در فارس / كادر درمان خسته هستند
کد خبر: 3909900
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

اشغال 70 درصد تخت‌های بیماران كرونا در فارس / كادر درمان خسته هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه نزدیک به ۷۰ درصد تخت‌هایی که برای کرونا اختصاص داده‌ایم اشغال است و كادر درمان خسته هستند، از مردم خواست موضوع رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 21 تیرماه در نشست ستاد ملی مبارزه با كرونا كه به‌صورت ویدئو كنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: تعداد بیماران بستری در استان فارس مانند بسیاری از استان‌های دیگر در هفته‌های گذشته ببیشتر شده و مجبوریم شدیم علاوه بر بیمارستان‌های اصلی مانند بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و بیمارستان شهید چمران، بیمارستان‌های دیگری نیز اضافه کنیم از جمله نقاهتگاه که با همکاری سپاه فجر استان و بسیج جامعه پزشکی به بیمارستان پشتیبان تبدیل شده است. 

وی اضافه کرد: همچنین از توانمندی و ظرفیت‌های بخش خصوصی و سایر قسمت‌های بیمارستان‌های دولتی نیز استفاده شده است تا بتوانیم در زمینه ارائه خدمت به مردم فعالیت کنیم و این دوره را پشت سر بگذاریم.

لطفی با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰ درصد تخت‌هایی که برای کرونا اختصاص داده‌ایم اشغال است و این درصد ضریب اشغال خیلی بالایی است و یک وضعیت هشدار به‌شمار می‌رود، از مردم خواست موضوع رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: کادر درمانی استان خسته هستند و فشار کاری آن‌ها بالاست؛ بیمارستان‌ها پُر هستند و برای اینکه بتوانیم در خدمت بیماران باشیم باید از تعداد بیماران کم شود که این امر تنها با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی، عدم حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک میسر می‌شود. 

وی گفت: پنج بیمارستان دولتی و چندین بیمارستان غیردولتی غیردانشگاهی در شهر شیراز و تمامی بیمارستان‌های شهرستان‌ها در بحث کرونا درگیر هستند و بیش از ۶۰۰ مورد از کارکنان مجموعه سلامت استان شامل پزشک، پرستار و سایر کارکنان مبتلا به کرونا شده‌اند که تعدادی نیز بستری هستند و این فشار کاری را بر روی سایر مدافعان سلامت زیاد می‌کند.

وی اضافه کرد: پزشکان و پرستارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند برای مدتی از چرخه درمان و خدمت‌رسانی به بیماران خارج می‌شوند و این تأمین نیروی جایگزین برای آن‌ها مشکل است.

انتهای پیام
captcha