ضرورت حمایت از توسعه كتابخانه‌های عمومی از سوی مجلس
کد خبر: 3908777
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

ضرورت حمایت از توسعه كتابخانه‌های عمومی از سوی مجلس

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه حل مشکل نهاد و توسعه کتابخانه‌ها حائز اهمیت است، گفت: برای حمایت از این سازمان فرهنگی اقدامات لازم را در مجلس انجام خواهیم داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی امروز، 15 تیرماه دیدار با روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، در خصوص وضعیت کتابخانه‌های عمومی در حوزه انتخابیه خود و مشکلات قانون‌گذاری و بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: حل مشکل نهاد و توسعه کتابخانه‌ها حائز اهمیت است و برای حمایت از این سازمان فرهنگی اقدامات لازم را در مجلس انجام خواهیم داد.

حسین‌زاده با تصریح اینکه خیرین منطقه را به سمت توسعه کتاب و کتابخوانی سوق می‌دهیم، گفت: شهرستان اوز در زمینه کمک خیرین به کتابخوانی یک الگو است و باید از این ظرفیت در تمام شهرستان‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سهم نیم درصد در صورت تحقق کامل نیز، اعتباری کافی برای نهاد نخواهد بود، گفت: واریز منظم و کامل نیم درصد کتابخانه‌های هر شهرستان را از طریق فرمانداری‌ها پیگیری خواهم کرد. نهاد کتابخانه‌های عمومی، سازمانی خدمت‌رسان است که اگر بودجه کافی داشته باشد می‌تواند برنامه‌های ابداعی و خلاقانه ویژه تمام اقشار برگزار کند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز با اشاره به لزوم بیان شفاف مشکلات و خواسته‌های کتابخانه‌ها تأکید کرد: تمامی مشکلات کتابخانه‌ها، به خاطر کمبود بودجه است، پیگیری حل این مشکل باید سریع‌تر انجام شود.

حسین‌زاده از پیگیری تکمیل کتابخانه مرکزی شهر لار خبر داد و گفت: برای بررسی نیازها و خواسته‌های کتابخانه‌های منطقه، از کتابخانه‌های عمومی چهار شهرستان بازدید خواهم کرد.

انتهای پیام
captcha