اعلام نتایج جشنواره شهیدپژوهی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس
کد خبر: 3908738
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

اعلام نتایج جشنواره شهیدپژوهی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش فارس از اعلام نتایج جشنواره شهیدپژوهی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در این استان خبر داد و گفت: ۱۱ اثر به‌ عنوان منتخب استانی در این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمد حسينی، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش فارس امروز، 15 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: در جشنواره شهیدپژوهی که ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شد،59  اثر از سراسر فارس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 11 اثر به‌عنوان منتخب استانی معرفی شدند .

وی با بیان اینكه نتایج جشنواره شهیدپژوهی به‌صورت بخشنامه به ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس ارسال شده است، افزود: در این جشنواره که با مشارکت 168 دانش‌آموز و فرهنگی از سراسر استان برگزار شد، در مجموع امتیازات در بخش دانش‌آموزی، آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز مقام اول، آموزش و پرورش ناحیه یك شیراز، مرودشت و کازرون به‌صورت مشترک مقام دوم و آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز نیز مقام سوم را  کسب کردند؛ همچنین در بخش فرهنگی نیز آموزش و پرورش ناحیه یك شیراز به مقام نخست این جشنواره دست یافت.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش فارس، هدف از اجرای این طرح را گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، الگوپذیری از سیره شهدا، بالا بردن سطح دانش و مهارت‌پژوهشی در معلمان  و دانش‌آموزان عنوان کرد.

حسینی در تشریح موضوعات پیشنهادی طرح شهیدپژوهی  برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است، گفت: شهیدان و احترام به والدین، شهیدان و تواضع، شهیدان، دوراندیشی و آینده‌نگری از موضوعات دوره متوسطه اول، شهیدان، انجام وظیفه و تکلیف َشهیدان و قدرت تشخیص قوی، شهیدان و ترویج مصلحت کشور و دین بر مصلحت شخصی از موضوعات پیشنهادی در دوره دوم متوسطه بوده است.

وی افزود: موضوعات پیشنهادی این طرح برای همکاران فرهنگی نیز شامل شهیدان و هنر مدیریت، شهیدان و آرمان‌گرایی بر اساس جهان‌بینی الهی و شهیدان، تعلق، منطق و استدلال بوده است.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش فارس در پایان گفت: به تمامی شرکت‌کنندگان در این طرح لوح تقدیر و به 11 اثر برگزیده نیز جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha