خدمت‌رسانی 57 مركز كتابخوانی به دانش‌آموزان فارس
کد خبر: 3908592
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

خدمت‌رسانی 57 مركز كتابخوانی به دانش‌آموزان فارس

مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس از خدمات‌رسانی 42 مرکز ثابت کتاب‌خوانی، 9 واحد سیار و 6 واحد پستی به دانشآموزان 4 تا 20 سال در سراسر استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، زهرا افتخاری، مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس امروز، 14 تیرماه در اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت‌های غیرمستقیم این کانون در کنار فضای رسمی آموزش‌ و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان، گفت: در همین راستا هم‌اکنون 42 مرکز ثابت کتاب‌خوانی، 9 واحد سیار و 6 واحد پستی، به‌عنوان زیرمجموعه‌های این کانون در خدمت همه دانش‌آموزان 4 تا 20 ساله استان است.

وی با تأسی از سخنان گوهربار امام رضا(ع) گفت: مدیر مانند ستونی وسط خیمه است و می‌تواند سرپرستی جامعه اسلامی را با اصول مرتبط بر فعالیت‌ها بر عهده بگیرد.

افتخاری، تعهد و تخصص مدیر، توجه به کرامت کارکنان و دوراندیشی در مصرف بودجه و موارد مالی را از اصول اصلی سرپرستی و مدیریت دانست و گفت: با توجه به فرهنگ اسلامی ما توجه به کرامت کارکنان در کشور ما پررنگ‌تر است و باید از  روش‌های علمی و تجربه‌های اهل‌فن برای موارد مدیریتی بهره برد .

وی با اشاره به تاریخچه تأسیس کانون پرورش فکری در دی‌ماه سال 1344 گفت: اولین بار در استان فارس با وجود مرحوم استاد بهمن‌بیگی، اتوبوسی پر از کتاب با هماهنگی کانون پرورش فکری تهیه می‌شود و در همه روستاها  گردشی می‌کند و امروز اکثر مدیران فعلی جامعه ما از کتاب‌خوانی و ورود به کانون پرورش فکری  به پست رسیده‌اند .

افتخاری با اشاره به اقدامات خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: کانون در کنار فضای رسمی و شیوه‌های مستقیم تعلیم و تربیت، در کنار آموزش‌ و پرورش می‌کوشد تا با روش‌های جذاب، غیرمستقیم و با آموزش مهارت‌های زندگی و همراه با فعالیت‌های کتاب‌محور، فرهنگی، هنری و ادبی بتواند دانش‌آموزان را به‌خوبی تربیت کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  فارس با بیان اینكه تاكنون با شرکت در جشنواره‌های مهم ملی و بین‌المللی موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌ایم، گفت: اعتقاد ما بر این است که  ملتی که هوشیار و دانا شود توانایی حضور در عرصه‌های فرهنگی و بین‌المللی را خواهد داشت.

وی بیان كرد: کارهای فرهنگی کانون پرورش فکری توانسته در عصر دانایی و توانایی به دانش‌آموزان کمک کند و وظیفه همه ما تربیت نسلی شایسته بر اساس موازین و فرهنگ اسلامی ایرانی است.

افتخاری افزود: کانون پرورش فکری توانسته است با استفاده از امکانات و تجهیزات برای دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و معلولین جسمی حرکتی نیز برنامه‌های خوبی را ارائه دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: کانون پرورش فکری فعالیت‌های خود را بر مبنای تحقیق و پژوهش بنا نهاده و در 5 سال گذشته موفق به کسب رتبه‌های خوب در مسابقات بین‌المللی نقاشی و طراحی  با موضوعات  محیط‌ زیست، حقوق کودک، صلح و محیط زندگی و آداب ‌و رسوم و فرهنگ زندگی شده است.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: مربیان کانون پرورش فکری در این شرایط توانسته‌اند یک هزار 2 فعالیت تولید محتوایی در فضای مجازی داشته باشند، همچنین با ورود به برنامه شاد توانستیم برنامه‌های خوبی را برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در فعالیت‌های هنری و ادبی ارائه دهیم.

افتخاری همچنین گفت : کانون پرورش فکری دارای 36 مرکز کانون زبان با 43 هزار زبان‌آموز است و شورای اسباب‌بازی هم زیر نظر کانون پرورش فکری است و توانسته در طول سالیان گذشته با نظارت از اسباب‌بازی‌های ملی و وطنی حمایت کند و حدود 180 عنوان لوازم‌التحریر با نمادهای ایرانی و اسلامی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: در بستر تغییر و تحول جامعه باید بتوانیم فعالیت‌هایمان را بازتعریف و بازتولید کنیم و از آنجا که  فرزندان ما این روزها دنبال فضای مجازی هستند ،ما موظفیم که در این فضا به فرزندانمان کمک کنیم.

وی افزود: در واقع میل به حوزه‌های معرفتی مانند شعر، شاعری، نویسندگی و فعالیت‌های هنری در بین دانش‌آموزان بسیار گسترده است و وظیفه ماست که باانگیزه بخشی به دانش‌آموزان، بتوانیم امید را در آن‌ها به وجود بیاوریم.

افتخاری در پایان گفت: امیدواریم با تلفیق فعالیت‌های رسمی آموزش ‌و پرورش و فعالیت‌های غیررسمی کانون پرورش فکری در کنار هم بتوانیم دانش‌آموزان را خوب تربیت کنیم.

انتهای پیام
captcha