تعالی جامعه در گرو ترویج امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3908505
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

تعالی جامعه در گرو ترویج امر به معروف و نهی از منکر است

معاون توسعه مدیرتی و منابع استانداری فارس با بیان اینکه ترویج روحیه امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود مردم نسبت به مسائل مختلف و همچنین در برابر یکدیگر بی‌تفاوت نباشند، تأکید کرد: تعالی جامعه از نتایج ترویج این فریضه مهم است.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، امروز، 14 تیرماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به ماده ۱۰ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید شرایط امر به معروف و نهی از منکر را با بالا بردن سطح آگاهی عمومی از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی فراهم کنند. یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی و شاخص‌های عملکردی آن‌ها اجرای قانون فوق‌الذکر در دستگاه‌ها است.

معاون استاندار فارس با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های استان شرایط تحقق امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنند، گفت: این دو فریضه مهم دینی سبب سامان گرفتن بهتر خواهد شد.

وی با تأكید بر ضرورت و حساسیت این فریضه دینی، به تأکیدات خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) در این زمینه اشاره کرد و گفت: بیانات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران لزوم توجه همه مردم و نهادها و سازمان‌ها به این موضوع را نشان می‌دهد.

قاسم‌پور همچنین به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در سال ۱۳۹۴ به تصویب رسیده است، اشاره کرد و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با شیوه‌های مؤثر و علمی روحیه امر به معروف و نهی از منکر را در اقشار مختلف و همچنین سازمان‌های دولتی بیش از پیش فعال کند.

وی با بیان اینکه ترویج روحیه امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود مردم نسبت به مسائل مختلف و همچنین در برابر یکدیگر بی تفاوت نباشند، تأکید کرد: تعالی جامعه از نتایج ترویج این فریضه مهم است.

پژوهش‌محوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز علمی و دانشگاهی، اصحاب رسانه و فضای مجازی از دیگر مواردی بود که معاون استاندار فارس برای توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

وی یادآور شد: حفظ نظام، قانون‌گرایی، اجرای عدالت حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی و سرمایه سرمایه‌گذاران پاک و مولد برای جهش تولید، ایجاد اشتغال از مصادیق مهم امر به معروف و تلاش برای از بین بردن سهل‌انگاری و دروغ و مواردی از این قبیل در جامعه و دستگاه‌های اجرایی از مصادیق بارز نهی از منکر است.

انتهای پیام
captcha