بهترین راهكار حل آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی فرهنگی است
کد خبر: 3908142
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

بهترین راهكار حل آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی فرهنگی است

مدیر گروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بهترین راهكار حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را توجه به فرهنگ دانست و گفت: بهترین راه، برنامه‌ریزی فرهنگی است.

به گزارش ایكنا از فارس، نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان نی‌ریز در سال جاری، همزمان با ایام دهه کرامت، با دو موضوع آسیب‌های اجتماعی و طرح شهرها و روستاهای دوستدار کتاب امروز، 11 تیرماه در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

آرین رزمجویی، مدیرگروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این نشست راهکار حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را توجه به فرهنگ دانست و گفت: بهترین راه، برنامه‌ریزی فرهنگی است؛ به گونه‌ای که هویت قومی و تمدنی چهار هزار ساله خود را زنده کنیم تا جوانان و نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی دور بمانند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه طرح‌های کلان در راستای رشد و گسترش فرهنگی و کتاب و کتابخوانی موضوع مطالعه را به طور جد پیگیری می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت نهادهای شهرستانی، نی‌ریز به عنوان نامزد طرح پایتخت کتاب شود.

این کارشناس فرهنگی افزود: طرح «شهرها و روستاهای دوستدار کتاب» با دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پشتیبانی مالی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا قابل اجرا است.

مراد هدایت، سرپرست فرمانداری نی‌ریز نیز در این نشست بر لزوم پژوهش‌های علمی و دانشگاهی برای ریشه‌یابی علل خودکشی در نی‌ریز تأکید و افزود: زشتی خودکشی نسبت به گذشته از بین رفته است که از همه دستگاه‌ها می‌خواهم تا با مشارکت و همکاری در راستای پیشگیری از این آسیب دست در دست هم بگذارند.

وی اهمیت تقویت اعتقادات دینی را در جامعه یادآور شد و ادامه داد: ضعف اعتقادات دینی، تأثیر فرهنگ بیگانه، اعتیاد و نبود شادی و امید اجتماعی از عوامل خودکشی است.

در پایان این نشست کارگروه شهر و روستای دوستدار کتاب با عضویت فرماندار، رئیس شورای شهر، شهردار، رئیس آموزش و پرورش، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس اداره کتابخانه عمومی و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و دهیاران روستاها با دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بررسی راهکارهای مؤثر در ارایه ایده‌های کتابخوانی راه‌اندازی شد.

انتهای پیام
captcha