نقش تأثیرگذار هنرمندان شیرازی در ساخت و تزیین حرم‌های اهل بیت(ع)
کد خبر: 3907426
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

نقش تأثیرگذار هنرمندان شیرازی در ساخت و تزیین حرم‌های اهل بیت(ع)

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، نقش هنرمندان و صنعت‌گران شیرازی در ساخت و تزیین حرم‌های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات را مهم و تأثیرگذار توصیف كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 8 تیرماه در بازدید ازستاد بازسازی عتبات عالیات استان  نقش هنرمندان و صنعت‌گران شیرازی در ساخت و تزیین حرم‌های اهل بیت(ع) را مهم و تأثیرگذار توصیف كرد و گفت: هنرمندان رشته‌های مختلف معماری، حجاری، کاشی‌کاری، خاتم‌ساز، منبت‌کاری، قلم‌زنی و درودگری در استان با علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در ساخت، بازسازی و نگه‌داری عتبات مقدسه درایران و عراق مشارکت فعال دارند.

وی افزود: صنعت‌گران صنایع‌دستی با کاشی هفت‌رنگ، آینه‌کاری و خاتم‌سازی، زیبایی محسور‌ کننده‌ای به حرم‌های معصومین و امامزادگان و امامان و اماکن مذهبی بخشیده‌اند.

اسکندر قاسمی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس نیز در این دیدار به تشریح اقدامات و فعالیت‌های این نهاد پرداخت و کار و هنر صنعتگران وهنرمندان صنایع‌دستی را در بازسازی و نمایش دادن جلوه‌های زیبای هنری در حرم‌های اهل بیت(ع) بسیار با اهمیت دانست.

وی بیان كرد:‌این ستاد بدون بودجه دولتی و فقط با نذورات و کمک‌های مردمی به ایجاد فضاهای جدید در عتبات عالیات می‌پردازد و حفظ واحیای اماکن مقدسه و آثار میراث‌فرهنگی را نیز به عهده دارد.

یادآور می‌شود، در پایان این دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اهدای لوح تقدیر و تندیس متبرک حرم از عتبات عالیات از زحمات و همکاری‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha