راه‌اندازی مجمع خیران حامیان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در فارس
کد خبر: 3907422
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

راه‌اندازی مجمع خیران حامیان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در فارس

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس در خصوص اقدامات انجام ‌شده برای حل مسائل آموزشی و تربیتی در استان، گفت: یکی از این اقدامات راه‌اندازی مجمعی با همراهی خیران برای کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است که هم‌اکنون با موجودی ۲ میلیارد تومانی شروع به فعالیت كرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس امروز، 8 تیرماه در جمع فرمانداران و رؤسای ادارات آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین و میمند و با حضور نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری فیروزآباد، با بیان اینكه برای حل مسائل آموزشی و تربیتی یكسری اقدامات انجام شده است، یكی از این اقدامات را راه‌اندازی مجمعی با همراهی خیران برای کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دانست كه هم‌اکنون با موجودی ۲ میلیارد تومانی شروع به فعالیت كرده است.

وی افزود: این مجمع به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان با معرفی و شناسایی آموزش‌ و پرورش، خدماتی چون تهیه لوازم‌التحریر، کیف و کفش ارائه خواهد داد.

مدیركل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: برخی از مشکلات آموزش ‌و پرورش ناشی از نقص و یا کمبود قوانین مناسب است که باید مرتفع شود.

اسماعیلی، یکی از راهکارهای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت را اجرایی کردن سند تحول بنیادین به‌عنوان یک سند حاکمیتی دانست و گفت: کلیدی‌ترین و مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش نیروی انسانی و معلم است.

وی بیان كرد: فارس هم‌اکنون با کمبود حدود 11 هزار و 800 نیروی انسانی مواجه است و برای حل آن نیازمند تعامل مسئولین استانی و به‌ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستیم که نماینده مردم شهرستان فیروزآباد با حضور در کمسیون آموزش می‌تواند نقش مؤثری در رفع موانع و مشکلات نظام تعلیم و تربیت، به‌ویژه در استان داشته باشد.

مدیركل آموزش و پرورش فارس در مورد برخی از راه‌های رفع کمبود نیروی انسانی در استان و کشور، گفت: توسعه مراکز دانشگاه فرهنگیان در سطح استان و تأکید بر بومی‌گزینی، تدوین قوانین و رفع مشکلات قانونی موجود در به‌کارگیری نیروی انسانی توانمند، اقدامات سخت‌گیرانِ منطقی در استفاده از توزیع نیروی انسانی و به‌کارگیری آن‌ها، از جمله این راه‌ها است.

اسماعیلی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب آموزش ‌و پرورش شهرستان فیروزآباد، گفت: املاک و زمین‌های مناسب با کاربری‌های بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد که با بهره‌وری مناسب از آن‌ها و تبدیل به احسن كردن این زمین‌ها، می‌توان در خصوص بحث مسکن، ورزش و گردشگری اقدامات خوبی برای جامعه فرهنگیان در این خطه انجام داد.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش فارس با اشاره به سابقه تاریخی فیروزآباد در اسلام و پیش از آن، افزود: علاوه بر این، فیروزآباد به جهت قرارگیری در گذر ترانزیتی، می‌تواند از ظرفیت گردشگری خود برای اشتغال‌زایی خوب و به‌تبع آن کسب درآمد خوب برای آموزش‌وپرورش استفاده كند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور، گفت: در این شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه کشور، مدیران آموزش ‌و پرورش در کنار سایر مسئولان کشوری تلاش می‌کنند تا با حداقل امکانات، بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

اسماعیلی همچنین با تأکید بر لزوم حرکت مدارس به‌سمت هوشمندسازی و بهره‌گیری از فضای مجازی در امر آموزش ‌و پرورش، گفت: هوشمندسازی تنها به معنی افزودن تجهیزات فناورانه به مدارس نیست و باید امکان استفاده از این فناوری‌ها را مهیا کرد تا تجهیزات در خدمت معلم و آموزش باشد نه دست و پاگیر معلم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس افزود: معلمان ما در زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، تلاش کردند تا با کمترین امکانات خود مانع از تعطیلی روند آموزش دانش‌آموزان شوند و این‌گونه نشان دادند که برای تغییر رویکرد خود در امر آموزش و حرکت به سمت فناوری و فضای مجازی آماده هستند.

انتهای پیام
captcha