غنی‌سازی قرآنی اوقات فراغت دانش‌آموزان با اجرای طرح ایلاف
کد خبر: 3906712
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

غنی‌سازی قرآنی اوقات فراغت دانش‌آموزان با اجرای طرح ایلاف

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از اجرای طرح قرآنی «ایلاف» به‌منظور تربیت حافظان جزء 30 یا جزء قرآن در ایام فراغت تابستان ویژه دانش‌آموزان در نقاط مختلف كشورمان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه این مؤسسه همواره در طول سال برنامه‌ریزی‌های متعددی برای فعالیت‌های قرآنی در طول سال انجام می‌دهد، گفت: با توجه به تأكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، عمده فعالیت‌های این مؤسسه به بحث تربیت حافظان قرآن اختصاص دارد.

وی با تصریح اینكه تاكنون طرح‌های متعددی برای تربیت حافظان قرآن در این مؤسسه اجرا شده است، از اجرای نخستین دوره طرح قرآنی «ایلاف» ویژه دانش‌آموزان در ایام فراغت تابستان خبر داد و افزود: این طرح به‌ سه صورت حضوری، تلفنی و كلاس آنلاین اجرا می‌شود.

شاهسونی ادامه داد: این طرح در دو ماه تابستان با محوریت حفظ یک جزء قرآن کریم (جزء سی یا جزء یک) در سطح تمامی شعب بیت‌الاحزان و برخی مؤسسات دیگر در سطح كشور برگزار خواهد شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به شرایط شیوع كرونا اشاره كرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم پرچم فعالیت‌های قرآنی را همچنان بالا نگه داریم و در راه تربیت حافظان قرآن موفق شویم.

وی با تصریح اینكه این طرح هم برای پسران و هم برای دختران در تمام مقاطع تحصیلی و سنی اجرا می‌شود، گفت: قرآن‌آموزان بعد از نام‌نویسی به كلاس‌های 10 تا 15 نفره تقسیم‌بندی می‌شوند و كلاس‌های طرح نیز از شنبه تا چهارشنبه به‌صورت روزانه و در قالب كلاس‌های حضوری یا فضای مجازی یا تلفنی اجرا می‌شود.

شاهسونی با بیان اینكه برای این طرح یك كانال در فضای مجازی نیز تشكیل شده است، گفت: برنامه‌های تربیتی و فرهنگی اعم از احادیث اهل بیت(ع)، نكات اخلاقی و غیره به‌صورت روزانه در این كانال قرار داده می‌شود.

وی با تصریح اینكه علاقه‌مندان طی روزهای 5 تا 20 تیرماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این طرح شركت كنند، گفت: در پایان این دوره آزمونی از شركت‌كنندگان به عمل می‌آید و سپس به پذیرفته‌شدگان این آزمون گواهینامه اعطا و به تعدادی از نفرات برگزیده هم به قید قرعه هدیه 500 هزار تومانی اعطا می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در پایان گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به شعب مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در سراسر كشور مراجعه كنند.

انتهای پیام
captcha