مردم بدون توجه به وضعیت مناطق در شرایط كرونا اصول بهداشتی را رعایت كنند
کد خبر: 3905322
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

مردم بدون توجه به وضعیت مناطق در شرایط كرونا اصول بهداشتی را رعایت كنند

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأكید بر اینكه برای جلوگیری از شیوع كرونا از رعایت اصول بهداشتی به ویژه ماسك زدن خسته نشویم، گفت: مردم باید بدون توجه به رنگ‌بندی مناطق و استان‌ها از لحاظ خطر ابتلا به کرونا، اصول بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 27 خردادماه در یکصد و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه که به‌صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان برگزار شد، پیگیری جدی و احساس مسئولیت را از مهم‌ترین ویژگی‌های مسئولان دانشگاه به‌ویژه اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه برای مدیریت روند مهار این بیماری خطرناک دانست.

وی هدف از برگزاری این نشست را پیش‌بینی و آمادگی موردنیاز مراکز بهداشتی درمانی استان برای هرگونه بحران به ویژه موج دوم کرونا در فارس عنوان کرد و از تلاش تمامی کارکنان و رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها به ویژه کارکنان درگیر با بحران کرونا تقدیر کرد.

لطفی، رسیدن به شاخص‌های قابل قبول وضعیت کرونا در فارس را ابتدا لطف خداوند و سپس حاصل همدلی و همکاری مردم، دستگاه‌های اجرایی و تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا دانست و گفت: باید برای کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری در استان،از رعایت اصول بهداشتی به ویژه ماسک زدن خسته نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأکید مجدد بر استفاده مردم از ماسک در مکان‌های عمومی به‌ویژه در حمل و نقل عمومی، اتوبوس‌های شهری و مترو، افزود: مردم باید بدون توجه به رنگ‌بندی مناطق و استان‌ها از لحاظ خطر ابتلا به کرونا، اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اگر مردم اصول بهداشتی را رها کنند، این بی‌توجهی، نتایج زیان‌باری به همراه دارد و ممکن است موجب شیوع دوباره این ویروس و گسترش بیماری کووید ۱۹ در استان شود.

لطفی ضمن اعلام انجام هزار و ۹۶۰ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی وضعیت کرونا در شهرستان‌ها و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس فارس پرداخت.

زهرا مومنی، رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که گزارشی درباره اقدامات پیشگیرانه در سازمان حمل و نقل عمومی درون شهری شیراز، پایانه‌های مسافربری و مترو که از سوی بازرسان بهداشت در راستای اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شده، ارائه داد.

این نشست با پرسش و پاسخ رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان با رئیس دانشگاه ادامه داشت و معاونان بهداشتی شبکه‌های بهداشت و درمان و رؤسا و مدیران بیمارستان‌های شهرستان‌ها نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha