کتاب شهدای روحانی استان زنجان چاپ می‌شود
کد خبر: 3904435
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

کتاب شهدای روحانی استان زنجان چاپ می‌شود

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۱۸۷ هزار سند در حوزه شهدا و دفاع مقدس گفت: کتاب شهدای روحانی استان زنجان چاپ می‌شود.

کتاب شهدای روحانی استان زنجان چاپ می‌شودجهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: گردآوری اسناد دفاع مقدس به شکل منسجم برای ارائه به نسل‌های آینده اقدامی زیرساختی در راستای تبیین هویت فرهنگی یک ملت است که این کار از سال‌های گذشته آغاز شده و اکنون برای کنگره ۳۰۰۰ شهید استان قوت بیشتری به خود گرفته است.

وی جانبازان و خانواده شهدا را گنجینه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس و آیینه تمام نمای ایثار اجتماعی خواند و گفت: 576 ساعت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس و یک هزار و 199 مورد نگاتیو عکس تهیه شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان یادآور شد: 187 هزار و 397 سند در سال‌های گذشته توسط پایگاه‌های مقاومت و کانون اقشار بسیج در استان زنجان، 117 هزار قطعه عکس از مرکز حفظ آثار سپاه استان و 89 ساعت فیلم و 112 نوار کاست در این زمینه جمع‌آوری شده است.

وی به برنامه‌ها و اقدامات برای برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان زنجان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری کنگره‌ای با شکوه‌، کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارند و برای این منظور اسناد شهدا و رزمندگان از لشکر 31 عاشورا و علی ابن ابیطالب قم و حفظ آثار مرکز نیز جمع‌آوری می‌شود.

کرمی تصریح کرد: کتاب شهدای روحانی استان زنجان در مرحله چاپ قرار گرفته و با جهاددانشگاهی استان برای ساخت 5 مستند و برگزاری جشنواره هماهنگی لازم انجام شده است.

انتهای پیام
captcha