بانک‌ها برای تحقق جهش تولید دردسر زیادی درست می‌کنند
کد خبر: 3904337
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱

بانک‌ها برای تحقق جهش تولید دردسر زیادی درست می‌کنند

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه از بانک‌ها در ارائه خدمات مناسب به مردم رضایت نداریم، گفت: در رابطه تحقق جهش تولید بانک‌ها خیلی دردسر ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس بعدازظهر امروز، 22 خردادماه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارش عملکرد بانک‌ها در استان فارس در این جلسه گفت: هرچند ممکن است بانک‌های استان فارس به لحاظ آماری عملکرد بالایی در مواردی چون پرداخت وام به مردم داشته باشند اما در ارائه خدمات مناسب به مردم، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران از بانک‌های استان رضایت نداریم.

وی با بیان اینکه در رابطه تحقق جهش تولید بانک‌ها خیلی دردسر ایجاد می‌کنند، گفت: بانک‌های دولتی رِبح مُرَکب یا همان رِبا می‌گیرند که این مشکل‌ساز شده است، درخواست ما این است قوه قضائیه به این مسئله با دغدغه ملی عنایت داشته باشد تا سرمایه‌های مردم به روش درست به سمت جهش تولید سوق پیدا کند.

آیت‌الله دژکام گفت: در طول 40 سال انقلاب اسلامی به‌طور معمول برنامه‌هایی داشته‌ایم اما اینکه احساس شود یک مدیر در دستگاه قضا برنامه‌محور جلو رود، تاکنون چنین نبوده است و با حضور آیت‌الله رئیسی این مسئله محقق شده است.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اگر بخواهیم با روزمرگی و بدون برنامه پیش برویم به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم، افزود: آیت‌الله رئیسی در طول تصدی این سمت، برای تحقق عدالت گام‌های مهمی برداشته و رویکرد مناسبی داشته که مهم‌ترین ویژگی‌های رویکرد ایشان، در سه بخش خلاصه می‌شود. نخست، انجام اعمال عالمانه است رویکرد دوم ایشان در انجام کار جدی است و با جدیت متناسب با اهداف بلند انقلاب مسئولیت‌ها را انجام می‌دهد و سومین ویژگی رئیس قوه قضائیه تجربه میدانی ایشان است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: پس از انقلاب جاهایی مدیریت بدون تجربه‌ میدانی داشتیم اما نخستین فردی که در مسند ریاست این قوه که تجربه قضایی از پایه را داشته آیت‌الله رئیسی است حال مدیران دستگاه‌های استان فارس باید خود بسنجند و ببینند تا چه میزان، از ویژگی‌های سه گانه‌ای که برشمردیم برخوردار هستند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در راستای تأمین عدالت دستگاه‌های مختلفی دخیل هستند، گفت: به‌عنوان‌نمونه، برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مهار آن‌ها به ویژه جرائم اخلاقی، باید اقدامات پیشگیرانه و تربیتی را مهم‌تر و ارجح‌تر از اقدامات سلبی و سخت بدانیم و این اتفاق باید با همکاری دیگر دستگاه‌ها باشد در همین راستا یک طرحی با عنوان طرح هادی با همکاری دفتر امام‌ جمعه در حال تدوین است و باید هماهنگ عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha