ضرورت محدود شدن تجمعات شادی و عزا
کد خبر: 3904330
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

ضرورت محدود شدن تجمعات شادی و عزا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ایجاد مجدد محدودیت برای مسائل اقتصادی در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: برگزاری تجمعات شادی و عزا باید محدود شود، نیاز است تعهد اجتماعی مردم را نسبت به سلامت دیگران به آن‌ها یادآوری کنیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۲۲ خردادماه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه کرونا ویروس ناشناخته است، اظهار کرد: بیش‌ترین پیشرفت در مبارزه با این ویروس بحث تشخیص بیماری و درمان حمایتی بوده و کمترین پیشرفت مربوط به پیش‌بینی رفتار بیولوژیک و روند بیماری‌زایی این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: حتی مقالات چاپ شده در خصوص کرونا ویروس با اتکا به سابقه نویسندگان است اما نمی‌توان این مطالب را راستی‌آزمایی کرد و پیش‌بینی‌ها معمولا درست نیست.

وی با اشاره به اینکه منحنی نمودار شیوع کرونا ویروس معمولا در استان‌ها یکسان است، یادآور شد: تلاش ما طولانی شدن سطح منحنی با ارتفاع کم بود، تاکنون در چهارمحال‌وبختیاری ۷ نوسان در منحنی شیوع داشتیم.

شیرانی از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا ویروس در چهارمحال‌وبختیاری در ۱۰ روز گذشته خبر داد و بیان کرد: بیش‌تر موارد به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: تا زمان ابتلای ۷۰ درصد مردم یا کشف داروی اختصاصی و  واکسن باید مراقب خطرات کرونا ویروس باشیم، طبق بررسی‌ها قدرت سرایت کمتر نشده اما شدت بیماری کمتر شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد مجدد محدودیت برای مسائل اقتصادی در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: برگزاری تجمعات شادی و عزا باید محدود شود، نیاز است تعهد اجتماعی مردم را نسبت به سلامت دیگران به آن‌ها یادآوری کنیم.

شیرانی در پایان با اشاره به اینکه شیوه آموزش‌ها باید تغییر کند، عنوان کرد: در حال حاضر حاضر اردل و کوهرنگ وضعیت قرمز دارند.

در ادامه جلسه سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه نگرانی ما در حال حاضر رعایت قرنطینه توسط بیماران سرپایی مبتلا به کرونا ویروس است، اظهار کرد: این افراد ملزم هستند به مدت 14 روز قرنطینه خانگی را را رعایت کنند و از آن‌ها تعهد اخذ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اوایل شیوع کرونا مردم  حدود 70 درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، گفت: هم‌اکنون این عدد به 22 درصد به طور میانگین در کشور رسیده است، این عدد در چهارمحال و بختیاری حدود 50 درصد است.

جزایری در پایان یادآور شد: سالن‌های پذیرایی موظف هستند با یک چهارم ظرفیت فعالیت کنند.

انتهای پیام
captcha