آغاز ثبت‌نام و ارزیابی موكب‌داران در فارس / احتمال لغو پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3903798
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵

آغاز ثبت‌نام و ارزیابی موكب‌داران در فارس / احتمال لغو پیاده‌روی اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از آغاز ثبت‌نام و ارزیای متقاضیان موكب‌داری در ایام اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: البته با توجه به شرایط شیوع كرونا هنوز تكلیف قطعی پیاده‌روی اربعین مشخص نیست.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از آغاز ثبت‌نام و ارزیای متقاضیان موكب‌داری در ایام اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: همه ساله معمولاً از 3 یا 4 ماه قبل از ماه محرم و اربعین حسینی مقدمات كار برای متقاضیان موكب‌داری فراهم می‌شود.

وی افزود: در این ایام ثبت‌نام متقاضیان جدید موكب‌داری و یا ارزیابی پروانه موكب‌داران مربوط به سال‌های گذشته انجام می‌شود كه برای امسال نیز این كار را از روز گذشته آغاز كرده‌ایم.

قاسمی گفت: به دلیل شیوع كرونا هنوز تكلیف قطعی پیاده‌روی اربعین مشخص نیست، اما با این حال مقدمات برپایی مراسم را فراهم می‌كنیم و امیدواریم كه مشكل كرونا هم برطرف شود.

وی با بیان اینكه اگر وضعیت كرونا مشخص شد، اعزام موكب‌داران اربعین انجام خواهد شد، گفت: متقاضیان جدید موكب‌داری و موكب‌داران سال‌های قبل می‌توانند برای تمدید مجوز پروانه برای اربعین سال جاری اقدام كنند و مدارک خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر خود تحویل دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس این نكته را یادآور شد كه ثبت‌نام به معنی قطعی شدن برگزاری مراسم اربعین نیست و  بستگی به شرایط كرونا دارد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه شیوع كرونا موجب توقف فعالیت‌های بازسازی و توسعه حرم‌های اهل بیت(ع) نشده است، گفت: بحمد الهی توسع با قوت در حرم‌های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات در حال انجام است.

وی بیان كرد: كار ساخت و شبستان صحن امام موسی كاظم(ع) در حرم كاظمین به عهده مردم فارس گذاشته شده است كه این كار نیز در حال انجام است و مردم مشتاقانه یاری رسانند.

انتهای پیام
captcha