شناسایی 122 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در فارس
کد خبر: 3903765
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

شناسایی 122 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 122 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس و افزایش مبتلایان به 6769 نفر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 19 خردادماه در استودیو سلامت این دانشگاه گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از 100 هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه شده است.

وی افزود: از دو هزار نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید 19 استان، 122 مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به 6 هزار و 769 رسیده است.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز پنج هزار و 894 نفر اعلام کرد و ادامه داد: متأسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به 115 نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز 115 مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را 71 مورد مربوط به شیراز؛ 9 مورد مرودشت؛ 4 مورد آباده؛ 3 مورد کازرون؛ پاسارگاد 2 مورد؛ داراب، رستم، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی‌ریز و بیضا هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

وی گفت: هم‌اکنون 213 بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های عمومی  و 28 بیمار مبتلا به کووید 19 در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأکید کرد: مهم‌ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور است.

انتهای پیام
captcha