حمایت از نویسندگان مطرح؛ مانعی برای رشد نیروی جوان در عرصه نگارش
کد خبر: 3901936
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

حمایت از نویسندگان مطرح؛ مانعی برای رشد نیروی جوان در عرصه نگارش

نویسنده جوان ملایری با تأکید بر حمایت مسئولان و نهادهای فرهنگی از نویسندگان جوان، گفت: باید به جوانان و نویسندگان جوان بهاء داده شود و تنها حمایت‌ها از نویسندگان مطرح و به نام نباشد.

حمایت از نویسندگان مطرح؛ مانعی برای رشد نیروی جوان در عرصه نگارشلیلا گودرزیان، نویسنده و طلبه جوان ملایری در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: در حال حاضر طلبه سال پنجم سطح 2 حوزه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان ملایر هستم.
این نویسنده جوان افزود: از آن زمان که خواندن و نوشتن را آموختم به کتاب علاقمند شدم، در آن اوایل، اشعار شاعران بزرگ همچون حافظ را از بر می‌کردم که این امر شاید برای بسیاری از هم سن و سالان و حتی اطرافیان من در آن زمان جای تعجب داشت.
گودرزیان اضافه کرد: به دلیل ارادت خاصی که خانواده نسبت به شهدا داشتند با گذشت زمان به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس علاقمند شدم و در همان سنین کودکی و نوجوانی باعث شد تا به سمت‌وسوی شهدا به‌عنوان قهرمانان و اسطوره‌های زندگی‌ام تمایل پیدا کنم.
این نویسنده جوان گفت: قهرمان من در دوران کودکی شهدا و خانواده شهدا بودند که همان موضوع باعث شد تا به نوشتن در حوزه دفاع مقدس در جوانی گرایش ویژه‌ای پیدا کنم.
وی عنوان کرد: در همین راستا در سال 95، اولین کتاب خود با عنوان «عاشقانه تا حرم» پس از 5 ماه نگارش به اتمام رساندم، در آن سال‌ها آمار شهدای مدافع حرم و به‌تبع هجمه‌های دشمن علیه آنان شدت گرفته بود که این موضوع برای من بسیار آزاد دهنده بود.
این نویسنده پرکار جوان ادامه داد: در همین راستا کتاب «عاشقانه تا حرم» با موضوعی مشترک از زندگی شهدای مدافع حرم و طلاب خواهر به رشته تحریر درآوردم، این کتاب روایت عاشقانه از زندگی یک طلبه خانم با یک شهید مدافع حرم است که در طول داستان دست‌خوش حوادثی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: تا آن زمان به فکر چاپ این اثر نبودم که پس از تأیید از سوی خانواده و اساتید حوزه چاپ کتاب را پیگیری کردم که متأسفانه به دلیل عدم وجود انتشاراتی خوب در ملایر و همچنین نبود منابع مالی این کتاب 3 سال بلاتکلیف باقی و به مرحله چاپ نرسید.
این نویسنده جوان ضمن تشکر از آقای برخوردار مسئول بخش ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، گفت: پس از پیگیری‌های صورت گرفته نهایت در سال 98، این کتاب به همت بنیاد حفظ آثار همدان به چاپ رسید.
وی اشاره‌ای به اثر دیگر خود داشت و گفت: کتاب «شهید الکرخ» دومین کتاب من با محوریت زندگی شهید «احمد روستایی» است که پیکر این شهید پس از گذشت 35 سال به ملایر بازگشت، استقبال از کتاب «شهید الکرخ» بسیار خوب بود.
گودرزیان با اشاره به اینکه این کتاب نیز به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در اواخر سال 98 چاپ شد، گفت: این کتاب با استقبال بالایی روبرو شد به‌گونه‌ای که در اواخر سال گذشته باوجود شیوع کرونا و کمبود امکانات 200 نسخه از آن به فروش رسید.
وی با اشاره به اینکه مصاحبه این کتاب با برادر شهید روستایی و چندی از رزمندگان جنگ انجام‌شده است، گفت: نگارش این کتاب یک سال به طول انجامید و از آنجاکه شهید روستایی در اسارت به شهادت رسیده بودند، نحوه شهادت ایشان بر اساس مستنداتی که از آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس به‌دست‌آمده بود حدس زده‌شده است.
این نویسنده پرتلاش ملایری با اشاره به اینکه 5 کتاب تألیف شده در رزومه کاری خود دارد، گفت: سومین اثر بنده در حوزه دفاع مقدس کتاب «حس غریب پروانگی» با مرور خاطرات همسر شهید علیرضا شمسی‌پور با تکیه‌بر دست‌نوشته‌های ایشان است که در خردادماه سال جاری به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان چاپ و به بازار عرضه خواهد شد.
گودرزیان ادامه داد: روایت زندگی شهید «حیدر کاظمی» و تاریخ شفاهی جانباز سرافراز «جمشید صارمی» از شهدا و جانبازان شهرستان ملایر به‌عنوان 2 اثر دیگر از بنده است که پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال جاری به چاپ برسد.
وی اشاره‌ای به مشکلات بخش نویسندگی داشت و گفت: متأسفانه چاپ کتاب و آثار مکتوب در شهرهای کوچک به دلیل نبود امکانات سخت است از طرفی حمایت از نویسندگان جوان و نوپا بسیار ضعیف است.
این طلبه جوان ضمن تأکید بر حمایت مسئولان و نهادهای فرهنگی از نویسندگان جوان، گفت: باید به جوانان و نویسندگان جوان بهاء داده شود و تنها حمایت‌ها از نویسندگان مطرح و به نام نباشد.
وی ضمن تأکید بر دقت و توجه در بیان خاطرات راویان جنگ گفت: باوجود گذشت زمان بسیار از دفاع مقدس و قرابت و نزدیکی برخی عملیات در آن دوران امکان اشتباه در بیان یک موضوع و مطلب مرتبط با آن دوران وجود دارد اما این نباید به معنای نابودی و زیر سؤال بردن یک اثر و نگارش باشد.
گودرزیان عنوان کرد: نگارش و نوشتن برای شهدا، در وقت من برکت حاصل کرده است چراکه تحصیل در حوزه علمیه باوجود دروس سنگین و در کنار آن نویسندگی و زندگی به‌تبع زمان بسیاری را می‌طلبد که این مهم (برکت در زمان) به برکت شهدا برایم حاصل‌شده است.

انتهای پیام
captcha