اقامه نماز عید فطر متفاوت‌تر از سال‌های قبل
کد خبر: 3901157
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

اقامه نماز عید فطر متفاوت‌تر از سال‌های قبل

همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، نماز این روز با رعایت كامل ضوابط و پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در نقاط مختلف استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، شیوع كرونا بر روی تمام ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تأثیر گذاشته است و بسیاری از رفتارها و اعمال را دچار تغییر و یا تعطیل كرده است. امسال نیز نماز عید سعید فطر متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

طبق توصیه اكید ستاد ملی مبارزه با كرونا، اقامه نماز عید سعید فطر با رعایت كامل ضوابط و پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در نقاط مختلف استان فارس برگزار شد.

در سال‌های قبل نماز عید فطر با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز اقامه می‌شد اما امسال به‌منظور حفظ مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع كرونا، امسال این نماز در حرم مطهر برگزار نشد.

حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز نیز یكی دیگر از مكان‌های مقدسی بود كه همه ساله نماز عید فطر با شكوه هرچه‌ تمام‌تر در آن اقامه می‌شد كه امسال نیز به دلیل شیوع كرونا تعطیل شدند.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در گفت‌وگو با ایكنا اعلام كرده بود كه اقامه نماز عید فطر تنها در مساجد و حسینیه‌های محلات كه دارای فضای باز هستند با رعایت كامل پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه می‌شوند.

همچنین حجت‌الاسلام حسین ملك‌مكان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس نیز گفته بود كه امسال اقامه نماز عید فطر در مصلاهای شهرهای مناطق وضعیت قرمز و زرد برگزار نمی‌شود و تنها به برگزاری نماز عید فطر در مساجد محلات و با جمعیت كم اكتفا می‌‌شود.

وی همچنین اعلام كرده بود كه اقامه نماز عید فطر در مصلای مناطق سفید استان شامل ۶۲ شهر مستقر در ۳۲ شهرستان که مجاز به برگزاری نماز جمعه هستند، به شرط آنکه منجر به اجتماع بزرگ نشود، مانعی ندارد.

انتهای پیام
captcha