ابتلا به كرونا در زندان‌های فارس مشاهده نشده است / راه‌اندازی كارگاه‌های تولید ماسك
کد خبر: 3900618
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

ابتلا به كرونا در زندان‌های فارس مشاهده نشده است / راه‌اندازی كارگاه‌های تولید ماسك

سرپرست زندان مركزی شیراز اعلام كرد: خوشبختانه تاکنون موردی از ویروس کرونا در زندان مرکزی شیراز و زندان‌های استان فارس یافت نشده است.

به گزارش ایكنا از فارس، با توجه به نیاز روزانه کادر درمانی، کارکنان و زندانیان به ماسک، روزانه ۲۰۰ عدد ماسک در کارگاه خیاطی بند مشاوره و ۵۰۰ عدد در اندرزگاه نسوان زندان مرکزی شیراز با رعایت کامل اصول بهداشتی و با کیفیت بالا تولید می‌شود.

یدالله علیرضانژاد، سرپرست زندان مرکزی شیراز امروز، اول خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل اهمیت پیشگیری از بیماری منحوس کرونا در میان کارکنان و زندانیان و نیاز به خودکفایی در عرصه تولید ماسک و اجرایی كردن سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه جهش تولید و قوی شدن در تمام عرصه‌های تولیدی با تغییر برنامه‌های کارگاه خیاطی به تولید ماسک قدمی بلند در جهت احقاق این مهم برداشته شد که خود نشانگر اهمیت موضوع و همدلی در این زمینه است.

وی با بیان اینكه تولید ماسک با هدف پیشگیری از بیماری تولید می‌شود، افزود: خوشبختانه تاکنون موردی از ویروس کرونا در زندان مرکزی شیراز و زندان‌های استان فارس یافت نشده است.

محمود مقیمی، رئیس زندان جهرم نیز گفت: با توجه به شیوع وگسترش ویروس منحوس کرونا در کشور و با توجه به پایان مرحله اول قرنطینه و تعطیلی کارگاه‌های حرفه‌آموزی در زندان‌ها و باز گشایی مجدد کارگاه اشتغال زندانیان در جهرم پس از کسب آموزش‌های لازم توسط مربیان مربوطه، زندانیان زن اقدام به تولید ماسک کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی خط تولید ماسک، افزایش فعالیت حرفه‌آموزی زندانیان و پرکردن اوقات فراغت آنان در زندان و کمک به کادر درمانی شهرستان در جهت پیشگیری از این ویروس است.

مقیمی افزود: روزانه حدود ۱۰۰عدد ماسک با کیفیت با نظارت تیم پزشکی و درمانی زندان تولید می‌شود و در این طرح تعداد ۱۰ نفر از زندانیان اندرزگاه نسوان مشغول به فعالیت شده‌اند.

رئیس زندان جهرم در پایان گفت: خوشبختانه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مرخصی‌های صورت گرفته توسط مسئولان قضایی استان و سایر اقدامات پیشگیرانه، تاکنون موردی از ویروس کرونا در زندان‌های استان فارس و جهرم مشاهده نشده است.

انتهای پیام
captcha