جمع‌آوری نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا در فارس
کد خبر: 3900433
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

جمع‌آوری نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا در فارس

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از جمع‌آوری قریب نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا و ایثارگران این استان خبر داد و گفت: این اسناد هم‌اینک در جایی محفوظ و در شرایطی مناسب و امن نگه‌داری می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، ٣١ اردیبهشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که همه آحاد جامعه و فعالیت‌های اجتماعی تحت تاثیر یک ویروس قرار گرفته است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته اقدمات بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگی و آموزش بنیاد شهید استان فارس انجام شده که یکی از آن‌ها جمع‌آوری اسنادی مربوط به شهدا و ایثارگران است و آیندگان هم تا سال‌ها از این منابع استفاده پژوهشی و تحقیقاتی و فرهنگی خواهد داشت.

محمدی ادامه داد: تاکنون نزدیک به نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا و ایثارگران این استان جمع‌آوری و ذخیره شده و هم‌اینک در جایی محفوظ و در شرایطی مناسب و امن نگه‌داری می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به اقدامات اجرایی شده در بسترهای فضای مجازی و بهره‌گیری از امکانات فیزیکی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: از فضا و امکانات 80 حسینیه و 22  مرکز فرهنگی و 4 کانون فرهنگی در استان، بهره مناسبی در مسیر فراگیری فرهنگ ایثار و شهادت گرفته شده است.

محمدی با بیان اینکه امروز افتخار می‌کنیم که همه آحاد جامعه ایثارگری مسلح به سلاح علم شده‌اند، گفت: امروز و برابر آمار موجود قریب به ٧ هزار دانشجو از جامعه ایثاگری فارس در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها و در سطوح مختلف مشغول به تحصیل هستند.

معاون بنیاد شهید فارس همچنین گفت: با وجود افزایش سن جامعه ایثارگر در استان فارس، هنوز هم بالغ بر 2560 دانش‌آموز از فرزندان ایثارگران در پایه‌های مختلف و سراسر استان فارس مشغول به تحصیل در مدارس هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس هر روزه در سایت خبری (نوید شاهد) نمایش داده می‌شود، گفت: اقدامات ارزشمندی نظیر ٦٠ اثر مکتوب در سطح کشوری از استان فارس در سطح کشور احراز شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس همچنین از رونمایی اثر فاخر شهید اسکندری در فضای مجازی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: بنیاد شهید فارس به لحاظ فعالیت در فضای مجازی هر سال رتبه‌های اول یا دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha