صندوق همیاری اشتغال در کهگیلویه‌وبویراحمد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3899149
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

صندوق همیاری اشتغال در کهگیلویه‌وبویراحمد راه‌اندازی می‌شود

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: ۱۰۰ صندوق همیاری اشتغال برای توانمندسازی، آموزش و حمایت از افراد جویای کار در این استان راه‌اندازی می‌شود.

صندوق همیاری اشتغال در کهگیلویه‌وبویراحمد راه اندازی می‌شود

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید استان، ارسلان حسن‌پور، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان امروز، 27 اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق همیاری اشتغال در قالب تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی استان تحقق خواهد یافت.

وی بیان کرد: براساس برنامه پیش‌بینی شده شناسایی و آموزش افراد جویای کار با مشارکت بسیج سازندگی و پرداخت تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید انجام خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه‌وبویراحمد تأکید کرد: این طرح برای تحقق جهش تولید به‌عنوان شعار سال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در سال ۱۳۹۹ اجرا می‌شود.

حسن‌پور تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد شهید انقلاب اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از دیگر برنامه‌های امسال است که براساس آن تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به جامعه هدف این نهادها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در سال ۱۳۹۸، ۷۸۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در استان پرداخت کرده است، افزود: هم‌اکنون کار پرداخت تسهیلات در حال انجام است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه‌وبویراحمد ابراز کرد: این میزان تسهیلات از محل اشتغال روستایی و سایر منابع مالی تسهیلات اشتغال به یکهزار و ۶۰۶ متقاضی در استان پرداخت شده است.

حسن‌پور بیان کرد: از این میزان تسهیلات ۶۷۱ میلیارد ریال آن از محل اشتغال تسهیلات روستایی عشایر پرداخت شده است. هر فقره وام اشتغال ۱۰۰ میلیون تا ۴۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید استان در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده است. طرح‌های اشتغالزا در قالب گلخانه، پرورش طیور و کارگاه‌های کوچک صنایع دستی در شهرستان‌های هشتگانه کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه‌وبویراحمد همچنین از پرداخت ۹۳۱ فقره تسهیلات ضروری به میزان ۱۲۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب سایر وام‌ها در استان طی ۲ ساله گذشته خبر داد.

وی مجموع تسهیلات پرداختی استان در ۲ ساله گذشته را ۹۱۴ میلیارد ریال برآورد کرد.

انتهای پیام
captcha