روند صعودی ابتلا به كرونا در فارس / 4547 نفر مبتلا شدند
کد خبر: 3898947
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

روند صعودی ابتلا به كرونا در فارس / 4547 نفر مبتلا شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه آمارها نشان می‌دهد با روند افزایشی در گسترش ویروس كرونا در استان فارس مواجه هستیم، افزایش مبتلایان به ۴۵۴۷ نفر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز بعدازظهر امروز، 25 اردیبهشت‌ماه با حضور در استودیو سلامت دانشگاه گفت: از هزار و ۵۳۶ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، ۱۲۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به چهار هزار و ۵۴۷ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از ۱۲۰ مورد جدید در استان، ۸۱ مورد مربوط به شیراز؛ دو مورد مربوط به کوه چنار؛ مرودشت، کوار، ممسنی، داراب، قیروکارزین و زرین دشت هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

همتی با بیان اینکه خوشبختانه در هفت روز گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۸۴۰ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده‌اند.

همتی تأکید کرد: آمارها نشان می‌دهد با روند افزایشی در گسترش ویروس مواجه هستیم و ویروس در جامعه در حال انتقال است و هرگونه بی‌توجهی، غفلت و رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی، وضعیت استان را به روزهای نخست شیوع ویروس بر می‌گرداند.

انتهای پیام
captcha