توجه ویژه به جانبازان در دوران شیوع كرونا
کد خبر: 3897593
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

توجه ویژه به جانبازان در دوران شیوع كرونا

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینكه توجه ویژه‌ای در دوره شیوع كرونا به جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا شده است، گفت: در این مدت به ایثارگران و جانبازان توصیه شد از منزل خارج نشوند و در زمینه تهیه اقلام حفاظتی و مواد بهداشتی برای آنان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اداره صَمت برنامه‌ریزی و نسبت به توزیع آن اقدام شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، رجبعلی راهی، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در نشست اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از گذشته همواره در کشور درخشان بوده و اساتید و نخبگان دانشگاه در رأس نظام سلامت کشور هستند و در حال حاضر نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برترین‌های کشور است. 

وی افزود: در زمان جنگ و دوران دفاع مقدس نیز شیراز یکی از مکان‌های ارائه خدمات به مجروحان جنگ بود و در این دوران دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان مجروحان و عمل‌های جراحی عملکرد بی‌نظیری داشته است.

راهی اضافه کرد: پزشکان از گذشته در رأس بوده‌اند و اکنون که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستیم، پزشکان، پرستاران و مجموعه سلامت در خط مقدم این جبهه حضور دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از نخستین روزهای شیوع کرونا ستاد مقابله با این ویروس با حضور نمایندگان جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا تشکیل شد، همچنین با دستور استاندار فارس گروهی تشکیل شد تا به شرایط جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا توجه ویژه‌ای شود که در این راه دانشگاه علوم پزشکی مشارکت بسیار خوبی داشته و بسیاری از دغدغه‌ها در این زمینه را برطرف کردند.

راهی با اشاره به اقداماتی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با کرونا انجام شده است، گفت: در این مدت به ایثارگران و جانبازان توصیه شد از منزل خارج نشوند و در زمینه تهیه اقلام حفاظتی و مواد بهداشتی برای آنان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اداره صَمت برنامه‌ریزی و نسبت به توزیع آن اقدام شده است. 

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این نشست از رییس، معاونان، مدیران و تمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلیل تلاش برای حفظ و ارتقای سلامت مردم استان تقدیر کرد.

محمد دلشاد، مسئول انجمن جانبازان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این نشست از حضور 10 تشکل در زمینه‌های مختلف در بنیاد خبر داد و افزود: این تشکل‌ها پل ارتباطی بنیاد شهید و امور ایثارگران با سایر دستگاه‌های اجرای استان هستند.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه در موضوع مقابله با کروناویروس گفت: ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه از روز نخست شیوع این ویروس در کشور و در راستای ستاد استانی مقابله با کروناویروس تشکیل شده و نشست‌های این ستاد به‌صورت روزانه و حتی در روزهای تعطیل نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: نتیجه این نشست‌ها این بوده که با لطف خداوند و همراهی و مشارکت استانداری، امام جمعه، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، دادگستری، صدا و سیما و تمام نهادها و دستگاه‌های استان وضعیت فارس نسبت به سایر استان‌ها بهتر است و نسبت به متوسط کشوری کمترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را داریم که بیشتر این افراد نیز بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند.

لطفی، راه‌اندازی مراکز خدمات جامع ۱۶ ساعته در استان را به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات ویژه دانشگاه در سطح کشور عنوان کرد که سبب کاهش مراجعه بیماران و موارد مشکوک به بیمارستان‌ها و جلوگیری از انتقال بیشتر ویروس شده است. 

فعالیت 9 آزمایشگاه تشخیص كرونا ویروس در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت ۹ آزمایشگاه ویژه کرونا در شیراز و استان فارس اضافه کرد: در زمینه نمونه‌گیری از موارد مشکوک نیز عملکرد موفقی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ثبت شده و نسبت به جمعیت، دو برابر متوسط کشوری نمونه‌گیری انجام شده است.

وی ادامه داد: در ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه با حضور معاونان و مدیران ارشد دانشگاه کارگروه‌های مختلفی ایجاد شده و مسائلی مانند کنترل، پیشگیری، درمان و اطلاع‌رسانی‌ها در زمینه کروناویروس، توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها، تهیه و توزیع اقلام حفاظتی و گزارش عملکرد کارگروه‌ها به‌صورت روزانه در ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه ارزیابی می‌شود.

وی با تقدیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به دلیل نگاه ویژه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همراهی با مجموعه سلامت افزود: اگر ما امروز اینجا هستیم و نشست برگزار  و امور بهداشتی درمانی و سلامت جامع را پیگیری می‌کنیم، مدیون ایثارگری و جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم و خانواده و فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران سرمایه‌های کشور هستند و با تمام توان به آنان خدمت می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha