مهم‌ترین عمل در اسلام عزم بر طاعت است
کد خبر: 3896850
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

مهم‌ترین عمل در اسلام عزم بر طاعت است

دبیر شورای عالی افتای استان کردستان با بیان اینکه مهم‌ترین عمل در دین اسلام عزم بر طاعت است، گفت: خداوند انسان‌ها را به شیوه‌های مختلف امتحان و آزمایش می‌کند و کسانی در این میدان موفق و سربلند خواهند بود که راضی به رضای خدا و شاکر به مقدر خود باشند.

مهم‌ترین عمل در اسلام عزم بر طاعت استبه گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا ایل‌بیگی، دبیر شورای عالی افتای استان کردستان، دیروز، 16 اردیبهشت‌ ماه در جمع کارکنان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج اظهار کرد: ابواب رحمت الهی در ماه مبارک رمضان به روی مسلمانان باز می‌شود. به فرمان خداوند تبارک و تعالی درهای دوزخ به روی انسان‌ها در ماه مبارک رمضان بسته و شیاطین به زنجیر کشیده می‌‌شوند.

دبیر شورای عالی افتای استان کردستان بیان کرد: بنا بر گزارش دستگاه‌های امنیتی و انتظامی آمار جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان بدون دخالت انسانی کاهش پیدا می‌کند که این امر از آثار و برکات ماه رمضان است.

وی با بیان اینکه امام غزالی و فیض کاشانی از ماه مبارک رمضان و روزه تعبیر خاصی دارند، گفت: از دیدگاه ایشان روزه دارای سه مرحله است، روزه عام، روزه خاص و روزه‌داری برگزیدگان از خواص یا روزه خاص الخاص. روزه‌داری عام، همان امساک از خوردن و آشامیدن است و روزه‌داری خواص در کنار امساک از خوردن و آشامیدن، تمام جوارح و اندام انسان نیز از انجام معصیت و گناه به دور هستند. روزه افراد برگزیده از بین خواص و برگزیدگان حتی از روزه خواص بالاتر است و حتی دل و ضمیرشان نیز در امساک است و روزه هستند.

ماموستا ایل‌بیگی بیان کرد: اگر بنا است بین این مراتب مسابقه‌ای باشد، باید تلاش کرد که جزء آن گروه از افراد باشیم که تمام وجود ظاهر و باطنشان روزه است.

وی با بیان اینکه همه امور مؤمن خیر است، گفت: مؤمن همواره نسبت به آنچه خداوند برایش مقرر می‌کند، شاکر و راضی است. مهم‌ترین عمل در دین اسلام عزم بر طاعت است؛ خداوند انسان‌ها را به شیوه‌های مختلف امتحان و آزمایش می‌کند و کسانی در این میدان موفق و سربلند خواهند بود که راضی به رضای خدا و شاکر به مقدر خود، باشند.

انتهای پیام
captcha