تجلیل از مقام شامخ معلم در فضای مجازی
کد خبر: 3895876
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

تجلیل از مقام شامخ معلم در فضای مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم از برگزاری مراسم تجلیل از 150 معلم و استاد نمونه در فضای مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس خبر داد.

تجلیل از مقام شامخ معلم در فضای مجازیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، 13 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری بزرگداشت هفته معلم از طریق لایو اینستاگرام ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد استاد شهید مطهری و شهدای معلم اظهار کرد: با توجه به تعطیلی ناخواسته مدارس در پی شیوع کرونا و عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس، آموزش به سمت فضای مجازی پیش رفت و این امر در سراسر استان ادامه دارد و همکاران ما بیشتر از زمان عادی وقت خود را صرف آموزش می‌کنند تا بخشی از عقب ماندگی‌های درسی و آموزشی جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته معلم قرار داریم، ابراز کرد: حال و هوای امسال در هفته معلم نیز با توجه به سال‌های گذشته متفاوت است ما هر سال برنامه‌های مختلف برای تجلیل از مقام معلم شامخ معلم داشتیم اما امسال با توجه به محدودیت‌هایی که در برگزاری مراسم داریم و در راستای جلوگیری از تجمعات و مراسم مختلف به صورت حضوری این توفیق از ما سلب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا نیز برنامه‌های ما برای تجلیل از معلمان به صورت ویدئو کنفرانس و براساس برنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در طول هفته معلم برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری ویدئو کنفرانسی با حضور 150 معلم و استاد نمونه از نواحی و مناطق سراسر استان خراسان رضوی در روز دوشنبه15 اردیبهشت‌ماه همراه با تجلیل از این بزرگواران را در دستور کار داریم.

خدابنده اضافه کرد: دیدار با اساتید و معلمان پیشکسوت، دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهید فرهنگی از جمله برنامه‌های ما در این هفته است که برخی به صورت فردی و حضوری و برخی هم به صورت ویدئو کنفرانسی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: قطعه مدیران آموزش و پرورش نواحی مختلف فراخور محدودیت‌ها در صدد اجرای برنامه‌هایی برای تجلیل از مقام شامخ معلم که نقش مهمی در تربیت فرزندان این مرز و بوم دارند هستند.

خدابنده با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا آموزش‌های مجازی در دستور کار بود ضمن تقدیر از مدیران و معلمان که در این ایام تلاش زیادی داشتند، اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در این خصوص پیشتاز بوده و هست و در این راستا نیز اقداماتی از جمله استفاده از راه‌اندازی استودیو فیلم‌برداری حرفه‌ای، برگزاری کلاس‌های آنلاین، بارگذاری محتواهای آموزشی در سامانه‌های آموزش و پرورش استان و... را در دستور کار خود قرار داد تا بدین وسیله بخشی از فرایند آموزش را تکمیل کنند.

وی تعامل و همکاری خانواده‌ها در این راستا را مهم برشمرد و افزود: بعد از اینکه آموزش مجازی آغاز شد با توجه به حضور دانش‌آموزان در منزل نیز خانواده‌ها نیز بسیار همکاری کردند تا آموزش مجازی روند خود را طی کرده و به ثمر نشیند.

خدابنده ابراز کرد: با راه‌اندازی اپلیکیشن «شاد» که تاکنون از این طریق ارتباط آموزشی و تعاملی دانش‌آموزان و معلم به خوبی برقرار شده و در حال حاضر نیز کلاس‌های ما در شبکه شاد در حال برگزاری است که جای تقدیر از خانواده‌ها را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: هر چند سامانه «شاد» در ابتدا مشکلاتی دارد اما در پی رفع آن بودیم که تقریبا این مشکلات مرتفع شده و در حال حاضر احراز هویت دانش‌آموزان به راحتی انجام می‌شود که البته سرعت کم اینترنت و دانلود یکی از مشکلات این اپلیکیشن است و در این راستا نیز با وزارت ارتباطات تعاملاتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های دانش آموزان و خانواده ها خرید اینترنت است، افزود: وزارت آموزش و پرورش پیگیر این است تا برای دانش‌آموزان و معلمان که از اپلیکیشن «شاد» استفاده می‌کنند اینترنت رایگان در نظر گرفته شود، ضمن اینکه در ابتدای آموزش مجازی همراه اول 100 گیگ اینترنت رایگان را در اختیار معلمین سراسر کشور قرار داد که البته با این حجم از آموزش کافی نیست.

خدابنده اضافه کرد: با توجه به اینکه در برخی از شهرستان‌ها دسترسی به اینترنت را نداشتیم، لذا در این خصوص نیز زیرساخت لازم فراهم شده و از 10 هزار مدرسه در استان که حدود 2000 مدرسه دسترسی به اینترنت نداشتند که لیست اسامی این تعداد از مدارس اعلام و بر اساس تفاهم منعقد شده امکان فراهم شدن دسترسی به اینترنت این مدارس در سه فاز پیگیری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در فاز اول یعنی پایان فروردین ماه دسترسی حدود 700 مدرسه به اینترنت فراهم شده و با توجه به اینکه 25 تا 30 هزار دانش آموز در این تعداد از مدارس تحصیل می‌کنند لذا خود را موظف می‌دانیم دسترسی آنان را به فضای آموزش مجازی فراهم کنیم و تا پایان اردیبهشت و خرداد هر 2000 مدرسه استان از دسترسی به اینترنت بهره مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: همچنین آن عده از خانواده‌هایی که گوشی هوشمند نداشته و امکان تهیه آن را نیز ندارند پیگیریم تا از منابع آموزش و پرورش، خیرین و ... بخشی از این مشکلات را مرتفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش یک اتفاق خوب است که این نیز خواست والدین و دانش‌آموزان بوده و امیدواریم از طریق اپلیکیشن «شاد» این اتفاق به خوبی رقم بخورد.

خدابنده در خصوص برگزاری امتحانات دوره ابتدایی گفت: با توجه به اینکه در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی و توصیفی مبنای کار است، ضمن اینکه آموزش مجازی آموزش تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، اوایل خردادماه معلمان با شناختی که از دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی دارند و با توجه به آموزش‌های سه ماهه که از طریق فضای مجازی و میزان فعالیت دانش‌آموزان صورت گرفته است، دانش‌آموزان ارزشیابی شده و نمرات را ثبت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: آن دسته از دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم به جز دروس غیرنهایی اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا این مجوز را بدهد امتحانات به صورت حضوری و در نیمه اول خردادماه برگزار خواهد شد اما اگر این امکان فراهم نشود آزمون ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: امتحانات نهایی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار و براساس توافق آموزش و پرورش و سازمان سنجش نیز سه هفته بعد از پایان امتحانات خرداد کنکور سراسری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha