از جزءخوانی آیات وحی تا «احیا در جوار كریمان» در حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز
کد خبر: 3895188
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

از جزءخوانی آیات وحی تا «احیا در جوار كریمان» در حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز

همزمان با ماه مبارك رمضان برنامه‌های متنوعی از جمله پخش جزءخوانی قرآن كریم به‌صورت زنده در فضای مجازی و همچنین برنامه «احیا در جوار كریمان» به‌صورت مستمر و روزانه در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدحسین نصرنيا، مدیر حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از تجمعات، امسال ویژه برنامه‌های بقعه متبرکه علی‌بن حمزه(ع) شیراز در ماه رمضان بدون حضور افراد برگزار و به‌صورت مجازی از طریق صفحه رسمی حرم مطهر در اینستاگرام پخش می‌شود.

وی افزود: مراسم احیای معنوی با عنوان «احیا در جوار کریمان» از جمله برنامه‌های اختصاصی این حرم مطهر است که تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب به‌صورت زنده در حرم مطهر بدون حضور مستمعین برگزار می‌شود.

مدیر حرم مطهر علی بن حمزه(ع) شیراز با بیان اینکه این مراسم شامل سخنرانی خطبا و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) است، گفت: مراسم معنوی «احیا در جوار کریمان» هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۴ تا ساعت ۲ بامداد به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرامی حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) به آدرس: aliebnehamzea و همچنین صفحه لثارات الحسین شیراز به آدرس : lesaratshiraz پخش می‌شود.

 نصرنيا همچنین از برگزاری محفل جزء‌خوانی قرآن کریم به‌صورت مجازی در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه(ع) شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان حضور روزه‌داران در محافل ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم به‌صورت فیزیکی مقدور نیست؛ این مراسم معنوی از روز نخست ماه مبارک رمضان، به‌صورت مجازی و پخش روزانه از طریق صفحه اینستاگرام حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) آغاز شده است و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

جزءخوانی قرآن همراه با بیان نكات كاربردی و تفسیر آیات

 وی ادامه داد: در قالب این مراسم معنوی، هر روز یک جزء از قرآن کریم، تلاوت و همراه با بیان نکات کاربردی و تفسیر آیات به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرامی به نشانی  telavat.tadabor.shiraz  پخش می‌شود.

مدیر حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز در خصوص زمان پخش این برنامه گفت: محفل مجازی جزءخوانی قران کریم هر شب از ساعت ساعت ۲۲:۳۰ آغاز و تا ساعت ۲۴  ادامه خواهد داشت.

نصرنيا با اشاره به اینکه استاد سید علی هاشمی در این محفل معنوی به بیان نکات کاربردی و تفسیری قرآن کریم می‌پردازد، گفت: قاریان برجسته استان و كشور نیز در این محفل نورانی به تلاوت آیات وحی می‌پردازند.

وی در پایان گفت: از تمامی ارادتمندان اهل بیت(ع) و مردم شیراز دعوت می‌شود تا با دنبال كردن و پیوستن به این صفحات در اینستاگرام از برنامه‌های معنوی بقعه متبرکه علی‌بن حمزه(ع) در طول ماه مبارک رمضان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha