از برنامه‌ریزی مجازی هیئت‌های مذهبی تا توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در فارس
کد خبر: 3894978
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

از برنامه‌ریزی مجازی هیئت‌های مذهبی تا توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در فارس

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس با بیان اینکه ۷ هزار هیئت مذهبی استان در ماه رمضان فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، گفت: علاوه بر اجرای برنامه‌های ویژه ماه مبارک در فضای مجازی، بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی تاکنون در سطح استان توزیع شده است.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان به تشریح فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی طی این ایام پرداخت و گفت: در ماه مبارك رمضان 7 هزار هیئت مذهبی استان فارس فعالیت‌های متنوعی را دنبال می‌كنند.

وی افزود: یكی از فعالیت‌های هیئات مذهبی طی این ایام به خصوص ایام شیوع كرونا و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش همدلی و مواسات است كه تاكنون بیش از 20 هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی در سطح استان میان نیازمندان توزیع شده است.

محمدیان با بیان اینكه این تعداد بیشتر هم می‌شود و آمار دقیق این كمك‌ها را طی روزهای آینده اعلام خواهیم كرد، گفت: فعالیت در فضای مجازی از دیگر فعالیت هیئات مذهبی استان طی ایام شیوع كروناست كه اماكن مذهبی تعطیل شده‌اند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس بیان كرد: در این روزها و شب‌های ماه مبارك رمضان، جلسات قرائت قرآن كریم، مناجات‌خوانی و قرائت ادعیه‌های مختلف در فضای مجازی توسط هیئات مذهبی اجرا می‌شوند كه مورد استقبال مردم هم قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینكه در شیراز بیش از 15 هیئت مذهبی جلسات مستمر قرائت قرآن و احیای شب‌های ماه مبارك و مناجات‌خوانی را هر روز انجام می‌دهند، گفت: در سایر شهرستان‌ها هم چنین كارهایی دنبال می‌شود به‌عنوان مثال در لارستان شورای هیئات مذهبی اقدام به برگزاری هر شب یك مسابقه قرآنی در فضای مجازی كرده است.

محمدیان در خصوص احیای شب‌های قدر نیز گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم را برای احیای مجازی شب‌های قدر از طریق هیئات مذهبی استان دنبال می‌كنیم البته اگر برنامه این شب‌ها به‌صورت زنده از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پخش شود بسیار مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام
captcha