تنها 3 نفر از كارگران در فارس مبتلا به كرونا شدند
کد خبر: 3894779
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

تنها 3 نفر از كارگران در فارس مبتلا به كرونا شدند

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس اعلام كرد: از ۵۲۲ هزار کارگر استان تنها ۴۷ کارگر مشکوک به کرونا بودند و از بین آن‌ها تست كرونایی تنها ۳ نفر مثبت شد که حال سه نفر بحمد الهی خوب است و این نشان می‌دهد پروتکل‌های بهداشتی در محیط های كارگری رعایت شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته کارگر، به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و میثاق با امام راحل و بیعت با مقام معظم رهبری، مراسم عطرافشانی و غبارروبی تربت پاک شهدا امروز، 8 اردیبهشت‌ماه با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، رئیس سازمان بسیج کارگری فارس، دبیر اجرایی خانه کارگر فارس، هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته استان و شهرستان شیراز، هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و هیئت مدیره مجمع نمایندگان کارگر و سایر اعضا ستاد گرامیداشت هفته کارگر برگزار شد.

سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در حاشیه این مراسم گفت: کارگران همواره در جبهه‌های حق علیه باطل گوش به فرمان امام راحل در عرصه دفاع از ارزش‌ها جانانه وارد شدند و امروز نیز با عمل به منویات مقام معظم رهبری در عرصه کار و تولید از آرمان‌های انقلاب اسلامی و استقلال و عزتی که ثمره خون شهدا است، دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام «جهش تولید» گفت: امیدواریم در سال جهش تولید به فرموده مقام معظم رهبری با انجام وظایف و تکالیفمان بتوانیم در خلق و تقویت روحیه کار قدم مثبتی برداریم.

 مختاری یادآور شد: هفته کارگر امسال در شرایطی قرار گرفته است که موضوع شیوع کرونا را وجود دارد و در این بحران باید آستانه تحمل بیشتری داشته باشیم و تلاش کنیم که برای حل مشکلات تشکلات کارگری و کارفرمایی، دو موضوع محوری مواظبت از جان کارگران و حفظ شغل کارگران را مدنظر داشته باشیم و همگی دست در دست هم دهیم تا مشکل شیوع كرونا برطرف شود.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینكه تهیه و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی و وحدت رویه‌ای که برای جامعه کارگری و کارفرمایی ایجاد شد، قطعاً در کاهش آسیب کرونا موثر بود، گفت: در حفظ فرصت‌های شغلی باید کنار هم باشیم و اگر در حفظ فرصت‌های شغلی مواظبت نکنیم، بی‌شک شغل‌هایمان از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا پرکارترین روزهای سال برای اداره‌هایی مانند ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بازرسین کار بوده است، گفت: از  ۵۲۲ هزار کارگر استان تنها ۴۷ کارگر مشکوک به کرونا بودند و از بین آن‌ها تست كرونایی تنها ۳ نفر مثبت شد که حال سه نفر بحمد الهی خوب است و این نشان می‌دهد پروتکل‌های بهداشتی در محیط های كارگری رعایت شده است.

مختاری یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری کارگران و تلاش کارفرمایان محقق شده است و کارفرما از سرویس تا ورودی کارگاه، خط تولید و رختکن و... مواظبت می‌کند.

حمیدی، رئیس سازمان بسیج کارگری فارس نیز در این مراسم با یادآوری حدیثی از امام علی(ع) كه فرمودند دو نعمت امنیت و سلامت مجهول هستند، گفت: امروز قدر نعمت سلامتی را بیشتر می‌دانیم و اهمیت و ارزش کار مدافعان سلامت نیز بیشتر از قبل قابل تقدیر است.

وی گفت: امروز امنیت کشور ایران سرآمد است و امینت، آسایش و آرامش به واسطه شهدا به ما رسیده است که بالاترین سرمایه یعنی جان خود را فدا کردند تا امنیت و آسایش برای ما بماند.

انتهای پیام
captcha