تهیه شناسنامه الكترونیكی 4000 اثر موزه حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3894772
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

تهیه شناسنامه الكترونیكی 4000 اثر موزه حرم شاهچراغ(ع)

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از ثبت و تهیه شناسنامه الكترونیكی بیش از 4 هزار اثر موزه‌ای این حرم مطهر خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران به ارئه گزارشی از فعالیت‌های حوزه گردشگری حرم در ایام تعطیلی موقت اشاره كرد و گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز و اعیاد شعبانیه و همچنین با توجه به شرایط ویژه کشور در مقابله با ویروس کرونا و تعطیلی موقت این بارگاه منور، مجموعه گردشگری آستان مقدس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدام به معرفی فعالیت‌های مجموعه در دو حوزه زائرین غیر ایرانی و موزه آستان مقدس كرد.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های موزه‌ای می‌توان به معرفی آثار شاخص موزه با استفاده از فضای مجازی و اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مرتبط اشاره كرد. معرفی مجموعه سکه و اسکناس و همچنین معرفی آثار فلزی مجموعه در این بازه زمانی مدنظر قرار گرفت و تهیه آرشیو معرفی آثار در قالب کلیپ‌های کوتاه نیز در دست اجرا است.

سلامی با بیان اینكه در ایام منتهی به سال ۹۸ تعداد ۹۰ اثر تاریخی فرهنگی در این حوزه به ثبت رسید و شناسنامه الکترونیک به آن‌ها اختصاص یافت، گفت: در این راستا و در سال جاری نیز تاکنون تعداد سیصد اثر تاریخی به ثبت رسیده و مراحل ثبت سایر آثار نیز در دست اقدام است و تاکنون بالغ بر 4 هزار اثر موزه‌ای در این مجموعه به ثبت رسیده و شناسنامه الکترونیک آثار تهیه شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس شاهچراغ(ع) ادامه داد: در حوزه زائرین غیر ایرانی و با همکاری خدام افتخاری این بخش، تدوین و طراحی کارت پستال الکترونیک تبریک نوروز به زبان‌های مختلف و ارسال به مخاطبین غیر ایرانی که پیش از این در گروه‌های مختلف از مجموعه آستان مقدس بازدید كرده‌اند، انجام شد.

وی اضافه كرد: همچنین از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به تهیه و طراحی مضامین مرتبط با اعیاد شعبانیه با محوریت تأکید بر معرفی شخصیت و آرمان‌های حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) به زبان‌های مختلف در فضای مجازی اشاره كرد.

سلامی یادآور شد: از دیگر بر نامه‌های در دست اجرای این حوزه تهیه و تدوین مضامین مرتبط با اهمیت رعایت نظافت در دین اسلام و برنامه‌هایی متناسب با ماه مبارک رمضان جهت اطلاع‌رسانی به مخاطبان غیر ایرانی است و همچنین متناسب با شرایط فعلی برنامه‌ریزی جهت ارائه خدمات مطلوب گردشگری به هم میهنان عزیز ادامه خواهد یافت.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت آشنایی با موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و مجموعه گرانبهای آن می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی museum.shahecheragh.ir مراجعه كنند.

انتهای پیام
captcha