توزیع افطاری ساده در ماه رمضان از سوی اوقاف قزوین
کد خبر: 3892991
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

توزیع افطاری ساده در ماه رمضان از سوی اوقاف قزوین

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در سال‌های گذشته سفره‌های افطاری ساده در بقاع متبرکه پهن می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی، بسته‌های افطاری ساده آماده می‌شود تا در بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان توزیع ‌شود.

توزیع افطاری ساده در ماه رمضان

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلیمن رضا نوروزی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز اول اردی‌بهشت به‌منظور تشریح رزمایش «ضیافت همدلی و دست‌های مهربانی اوقاف قزوین» اظهار کرد: طرح‌های مختلفی در اوقاف و امور خیریه استان در حال انجام است که در سال جاری با توجه به موضوع کرونا روند انجام آن تغییراتی پیدا کرد.

وی افزود: بیماری کرونا باعث افزایش جامعه هدف نیازمندان شده چرا که آسیب‌هایی به دلیل آن ایجاد شده است از این رو نیاز است به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخته شود.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: در طرح دست‌های مهربانی مبلغ ۶۳۵ میلیون به‌صورت نقدی و یا تهیه ارزاق و البسه از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی تهیه و توزیع شد.

این مسئول با بیان اینکه در طرح مبارزه با کرونا نیز بسته‌های معیشتی و بهداشتی تهیه شده است، گفت: در مجموع یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان در ۲ طرح دست‌های مهربانی و طرح کمک به مبارزه با کرونا و پیشگیری از این بیماری از سوی اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه هزینه شده است.

وی عنوان کرد: موکب‌های اوقاف از اواخر ماه اسفند فعالیت خود را در راستای طرح مبارزه با کرونا و پیشگیری از این بیماری شروع کرد و هر روز برای کادر بیمارستان غذای گرم تهیه می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه ماه رمضان بهار قرآن است، عنوان کرد: با توجه به تعطیلی اماکن مذهبی و تأکید بر اجرای طرح مواسات اوقاف قزوین رزمایش ضیافت همدلی را با تهیه بیش از 3هزار بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۹٠٠ میلیون تومان مورد توجه قرار داده است که تا نیمه ماه رمضان این رزمایش تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن، ادعیه، مناجات سحرگاهی و سخنرانی مناسبتی در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون حضور مستمع و جمعیت در ماه رمضان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مسئول یادآور شد: همچنین طرح‌های «خدیجه مادر امت» به‌منظور گرامی داشت حضرت خدیجه کبری (س) و «نسیم کرامت» ویژه جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود، در شب‌های قدر و شام غریبان امام علی (ع) نیز مراسم‌هایی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوروزی در پایان با تأکید بر اهمیت و جایگاه افطاری دادن در ماه رمضان عنوان کرد: در سال‌های گذشته سفره‌های افطاری ساده در بقاع متبرکه پهن می‌شد اما امسال با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی بسته‌های افطاری ساده آماده می‌شود تا در بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان توزیع ‌شود.

انتهای پیام
captcha