دستگیری كلاهبردار اینترنتی میلیاردی حساب‌های بانكی سالمندان
کد خبر: 3891875
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
در فارس انجام شد؛

دستگیری كلاهبردار اینترنتی میلیاردی حساب‌های بانكی سالمندان

فرمانده انتظامی استان فارس اعلام كرد: فردی كه نیروی شرکتی یكی از بانک‌های بخش اوز شهرستان لارستان بود به بهانه كمك كردن به افراد سالخورده برای انجام عملیات بانكی، مبلغ 4 میلیارد ریال كلاهبرداری اینترنتی كرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 27 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: در پی ارجاع بیش از 30 فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از افراد سالخورده به‌صورت اینترنتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور كار كارشناسان پلیس فتا شهرستان لارستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در اظهارات اولیه از مالباختگان مطلع شدند فردی كه خود از نیروی شرکتی یكی از بانک‌های بخش اوز شهرستان لارستان بوده است به بهانه كمك كردن به افراد سالخورده در انجام عملیات بانكی، رمز دوم را فعال و از کارت بانکی و کارت شناسایی آن‌ها عکس گرفته و اقدام به خالی كردن حساب آن‌ها می‌كرده است.

حبیبی اظهار كرد: كارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد كلاهبردار را شناسایی و در یك عملیات ضربتی آن را دستگیر كنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینكه در بررسی‌‌های بیشتر مشخص شد متهم بیش از 32 فقره كلاهبرداری انجام داده است، گفت: متهم در بازجویی فنی و تخصصی به برداشت 4 میلیارد ریال كلاهبرداری اقرار كرد.

وی با تأكید بر اینكه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه كرد: در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز مراقب اطراف خود باشید و اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس و غریبه برای انجام عملیات‌های بانكی، زمینه اصلی وقوع بسیاری از جرائم مرتبط با سرقت و كلاهبرداری را ایجاد می‌كند.

 

انتهای پیام
captcha