کرونا و سنجیدن عیار انسانیت در آزمون الهی
کد خبر: 3890540
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

کرونا و سنجیدن عیار انسانیت در آزمون الهی

امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: روزهای کرونایی در واقع نمونه‌ای از آزمون الهی است که در آن عیار انسانیت ما سنجیده می‌شود؛ نوع مواجهه اجتماعی و نحوه رفتار ما در این شرایط، میزان ایمان و انسانیت ما را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی در جامعه به‌وجود آمده و باید بدانیم که همه ما در این شرایط، در معرض امتحان الهی هستیم.

وی ادامه داد: روزهای کرونایی در واقع نمونه‌ای از آزمون الهی است که در آن عیار انسانیت ما سنجیده می‌شود؛ نوع مواجهه اجتماعی و نحوه رفتار ما در این شرایط، میزان ایمان و انسانیت ما را نشان می‌دهد.

امام جمعه نیکشهر اظهار کرد: در این روزها، کسانی هستند که با ایثارگری تمام، خانه و خانواده خود را رها کرده و در مراکز درمانی مشغول معالجه بیماران کرونایی هستند؛ از سوی دیگر، برخی هم هستند که اقدام به قاچاق ماسک و احتکار مواد بهداشتی می‌کنند تا سود بیشتری به جیب بزنند.

وی افزود: خداوند انسان‌ها را به اشکال مختلف امتحان می‌کند؛ گاهی با سلامتی و گاهی با بیماری، گاهی با ثروت و گاهی با فقر؛ در این شرایط است که مؤمن از منافق تشخیص داده می‌شود؛ اگر نگاه ما این‌گونه باشد، تحمل سختی‌ها برای ما آسان‌تر می‌شود.

لطفیان‌سرگزی بیان کرد: خداوند در آیه 155 سوره مبارکه بقره می‌فرماید « وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ»، یعنی شما را با سختی‌هایی همچون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت آزمایش می‌کنیم، و صابران را بشارت و مژده بده. این شرایط به هر حال روزی سپری شده و تب کرونا فروکش خواهد کرد، اما آنچه باقی می‌ماند، اعمال و رفتار ما است.

وی گفت: در این شرایط که جامعه انسانی گرفتار بلا شده، برخی با خدمت به خلق خدا، بهشت را برای خود می‌خرند و برخی هم با خیانت و پیروی از هوای نفس، دوزخ را برای خود تضمین می‌کنند.

امام جمعه نیکشهر ادامه داد: حفظ سلامت مردم از واجبات است، بنابراین هر کس کاری کند که سلامت انسان‌ها به خطر بیفتد، مرتکب گناه شده است؛ چه کسانی که ماسک و مواد بهداشتی را احتکار می‌کنند و چه کسانی که بدون توجه به توصیه‌های بهداشتی، با حضور در خیابان‌ها به انتشار ویروس کمک می‌کنند.

لطفیان‌سرگزی اظهار کرد: در ماه شعبان هستیم و ماه مبارک رمضان را هم در پیش داریم؛ این ایام فرصت خوبی است تا به بهانه کرونا، بیشتر به خدا نزدیک شویم؛ خداوند در آیه 33 سوره انفال می‌فرماید « وَمَا كَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ» اگر به درگاه الهی استغفار کنیم، بلا دفع می‌شود.

انتهای پیام
captcha