از برپایی درمانگاه‌های مجازی تا رسیدگی به بیماران كرونایی توسط 700 گروه جهادی فارس
کد خبر: 3889474
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

از برپایی درمانگاه‌های مجازی تا رسیدگی به بیماران كرونایی توسط 700 گروه جهادی فارس

رئیس بسیج سازندگی فارس از فعالیت 700 گروه جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم در ایام شیوع كرونا خبر داد و گفت: این گروه‌های جهادی طی این ایام اقدامات متعددی نظیر برپایی درمانگاه‌های مجازی، كمك به بیمارانی كه مجبور به قرنطینه خانگی یا پزشكی هستند (كه این افراد به دلیل كرونا قرنطینه هستند)، كمك به افرادی كه به دلیل كرونا شغل خود را از دست داده‌اند و غیره انجام می‌دهند.

سيدمجتبی سرورزاده، رئیس بسیج سازندگی سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه قریب 700 گروه جهادی در ایام شیوع كرونا در كنار مدافعان سلامت مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: از زمانی كه كرونا شیوع پیدا كرده است، گروه‌های جهادی كه همیشه در صحنه بوده‌اند، پا به عرصه خدمت گذاشتند.

وی افزود: گروه‌های جهادی طی این ایام فعالیت‌های مختلفی نظیر ضدعفونی معابر عمومی و غربالگری مبادی ورودی شهرها در سطح استان فارس را انجام داده‌اند اما برخی از گروه‌های جهادی كارهای خاص و منحصر به فردی انجام داده‌اند.

چگونگی فعالیت درمانگاه‌های مجازی

سرورزاده، برپایی بیمارستان یا درمانگاه مجازی را از جمله این فعالیت‌های خاص گروه‌های جهادی در سطح استان برشمرد و افزود: در ایام شیوع كرونا كه مطب‌های پزشكان تعطیل شده و تنها بیمارستان‌ها فعالیت می‌كنند اما مراجعه مردمی كه به خاطر دلایل دیگری غیر از كرونا به این مراكز مراجعه می‌كنند، ممكن است خطرآفرین باشد، گروه‌های جهادی به كمك مردم آمده‌اند.

رئیس بسیج سازندگی فارس ادامه داد: در این راستا گروه‌های جهادی شهرستان‌های مختلف پزشكان متخصص و عمومی را شناسایی كردند و با همكاری پرستاران اقدام به برپایی درمانگاه یا بیمارستان مجازی كردند بدین صورت كه شماره‌ تلفن‌های مختلفی را بین مردم معرفی كرده‌اند تا هر كسی كه مشكل یا بیماری دارد با این شماره تلفن‌ها تماس بگیرد.

وی اضافه كرد: در گام نخست پرستار گروه جهادی كه آشنایی نسبی با نوع بیماری‌ها دارد، به بیماران پاسخ گفته و نوع بیماری‌ و مشكل آنان را می‌شنود و دفترچه بیماران را تحویل گرفته و نوع بیماری و مشكل بیماران را به همراه دفترچه آنان به پزشك مربوطه منتقل می‌دهد و پزشك هم بر اساس اطلاعات فنی كامل كه از پرستار دریافت می‌كند، نسخه را تجویز می‌كند تا بیمار بتواند داروهای خود را گرفته و راه‌های درمانش را طی كند.

برپایی درمانگاه مجازی در 10 نقطه استان

سرورزاده با بیان اینكه درمانگاه مجازی تقریباً در 10 نقطه استان و توسط 28 گروه جهادی تاكنون انجام شده است، گفت: تعداد دیگری از گروه‌های جهادی نیز به افرادی كه توان خرید داخل سطح شهر ندارند، كمك می‌كنند و خریدها را برای این افراد انجام داده و درب منزلشان تحویل می‌دهد برای اینكه ترددها در سطح شهرها به حداقل برسد.

رئیس بسیج سازندگی فارس، فعالیت دیگر را كمك به بیماران كرونایی اعلام كرد و گفت: یكسری گروه‌های جهادی به كمك افرادی كه در قرنطینه خانگی یا پزشكی (كه به علت ابتلا به كرونا) به سر می‌برند، شتافته‌اند و مسئولیت خرید و مسائل تغذیه‌ای آن‌ها را به عهده گرفته‌اند.

یاری افرادی كه در ایام كرونا نیازمند شده‌اند

وی همچنین گفت: علاوه بر این‌ها به دلیل شیوع كرونا، شغل‌های مختلفی دچار ضرر شده‌اند و امكان اشتغال در این شرایط برای آنان وجود ندارد و به همین دلیل اكنون نیازمند شده‌اند در صورتی كه در كل یك فرد محروم نبوده‌اند، لذا در اكثر شهرستان‌ها گروه‌های جهادی به كمك چنین افرادی شتافته‌اند و از خیران یا وجه نقد یا اقلام دريافت می‌كنند و اقلام نقد را تبدیل به اقلام معیشتی كرده و به درب منازل افراد نیازمند رفته و به آنان تحویل می‌دهند.

سرورزاده در پاسخ به اینكه چگونه چنین افرادی را شناسایی می‌كنید، گفت: با استفاده از توان و ظرفیت اقشار مختلف بسیج نظیر بسیج محلات، اصناف، كارگری و غیره چنین افرادی كه حتی می‌توانند رانندگان تاكسی، اسنپ، اتوبوس و غیره باشند، شناسایی كرده و به آنان كمك می‌كنند.  

توزیع 12 هزار بسته معیشتی تاكنون

رئیس بسیج سازندگی فارس در پایان تعداد اقلام معیشتی توزیع شده توسط گروه‌های جهادی در سطح استان را بیش از 12 هزار بسته اعلام كرد و گفت: مسلماً تعداد بسته‌های اهدایی بیش از این‌هاست زیرا چنین كاری همچنان ادامه دارد و ما تا زمانی كه ویروس كرونا وجود دارد، به مردم خدمت‌رسانی خواهیم كرد.

انتهای پیام
captcha