ارائه خدمات روان‌شناختی پیشگیری از مسمومیت با الکل در مراکز خدمات جامع سلامت فارس
کد خبر: 3889110
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

ارائه خدمات روان‌شناختی پیشگیری از مسمومیت با الکل در مراکز خدمات جامع سلامت فارس

سرپرست گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه خدمات روان‌شناختی پیشگیری از مسمومیت با الکل از سوی روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت در فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، فریبا رضایی، سرپرست گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 16 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اپیدمی بیماری کووید۱۹ و ضرورت ارائه مداخلات همه جانبه و به دلیل شیوع باور غلط تاثیر مصرف الکل بر پیشگیری از این بیماری، شاهد افزایش آمار مسمومیت و مرگ ناشی از مصرف الکل بوده‌ایم.

وی افزود: تاکنون ۸۴ مورد مرگ ناشی از مصرف الکل در استان فارس گزارش شده که این تعداد نزدیک به ۳ برابر بیشتر از موارد فوت شده ناشی از ابتلا به کرونا در استان است.

سرپرست گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، تمام روان‌شناسان مراکز جامع سلامت، خدمات مشاوره‌ای تلفنی به جمعیت زیر پوشش خود که سابقه مصرف الکل دارند، ارائه می‌کنند.

رضایی اضافه کرد: در پی هماهنگی انجام شده با مدیریت اورژانس استان، مقرر شد افرادی که با مسمومیت الکل از سوی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان ارجاع می‌شوند، برای دریافت مشاوره روان‌شناختی به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع شوند.

سرپرست گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأکید کرد: همه با هم در ترویج شعار خانواده سالم و عاری از مصرف الکل تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha