نیازمند خرید ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی هستیم
کد خبر: 3888746
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

نیازمند خرید ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی هستیم

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با اشاره به نیاز حیاتی بیماران کرونایی به دستگاه‌های تنفس مصنوعی گفت: در مراکز درمانی استان به ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داریم.

نیازمند خرید 20 دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران كرونایی هستیمبه گزارش ایكنا از فارس، علی‌اكبر رامجردی، مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس امروز، 15 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: یكی از نیازهای اصلی برای ادامه حیات بیماران مبتلا به كووید 19 استفاده از دستگاه‌های تنفس مصنوعی است.

وی با اشاره به كمك خیران برای تهیه این دستگاه‌ها گفت: تعداد دستگاه‌های تنفس مصنوعی اهدایی و تأمین شده از سوی خیران با اهدای دو دستگاه دیگر به 6 عدد رسید.

رامجردی بیان كرد: در ادامه مشارکت‌های مردمی و خیران در تأمین نیازهای بیمارستان‌های درگیر کرونا، هزینه یک دستگاه تنفس مصنوعی از طرف شركت فراوردهای لبنی رامك و یك دستگاه دیگر از طرف دو شركت اسه و شیرین صمغ اهدا شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس ادامه داد: هنوز در مراکز درمانی استان 20 دستگاه تنفس مصنوعی دیگر مورد نیاز است که ارزش هر کدام از این دستگاه‌ها حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.

رامجردی همچنین با اشاره به فعالیت 20 ساله مجمع خیرین سلامت استان فارس گفت: تاکنون مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان توسط این مجمع در حوزه سلامت مانند ساخت و ساز بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداست و غیره هزینه شده است.

مدیر عامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس گفت: در بحث بیماری کرونا تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق مجمع خیرین سلامت کمک شده است که از این مقدار 2 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی و یک میلیارد مستقیما به سه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، شهید چمران و شهید فقیهی اهدا شده است.

وی با بیان اینکه همچنین 2 دستگاه سی تی اسکن به مبلغ 2 و نیم میلیارد تومان از دیگر موارد موردنیاز دانشگاه است، گفت: اگر فقط نیمی از مردم عزیز استان فارس هر کدام مبلغ 5 هزار تومان کمک کنند این مبلغ تأمین می‌شود؛ بنابراین تصمیم به برگزاری یک کمپین پنج هزار تومانی در فضای مجازی و رسانه‌ای گرفتیم.

رامجردی به راه‌های كمك خیران برای خرید این دستگاه‌ها اشاره كرد و گفت: خیران و نیكوكاران می‌توانند جهت مشاركت در خرید این دستگاه‌ها وجوهات نقدی خود را به شماره حساب ۲۴۰۱۴۷۱۴۵ و یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۴۴۷۹۹ بانک رفاه به نام مجمع خیران تأمین سلامت فارس واریز كنند.

به گفته وی، تأمین و توزیع یکصد و 500 هزار ماسک n95 و 15 هزار  شیلد محافظتی و گان، تقدیر از یک هزار نفر از کادر درمان و همچنین تهیه ماسک n95 برای پاکبانان شیرازی با هماهنگی مجمع خیران شهرسازی از سری اقدامات مجمع خیران تأمین سلامت فارس است.

انتهای پیام
captcha