ارائه خدمات به بیماران خاص و پرخطر در مقابله با كرونا افزایش یابد
کد خبر: 3888745
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱

ارائه خدمات به بیماران خاص و پرخطر در مقابله با كرونا افزایش یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع رؤسای بیمارستان‌ها و مراكز درمانی فارس بر توسعه ارائه خدمات به بیماران خاص و پرخطر در مقابله با کروناویروس تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عصر پنج‌شنبه، 14 فروردین‌ماه در نشست هم‌اندیشی با رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس با توجه به اهمیت رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹، بر توسعه روند ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص و پرخطر تأکید کرد.

وی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران و متولیان سلامت، پزشکان و پرستاران گفت: به لطف خداوند، فداکاری گروه‌های درمانی، همکاری بسیار خوب بین‌بخشی در استان بین مجموعه استانداری، فرماندهی نظامی و انتظامی، شهرداری و تمامی نهادها و سازمان‌ها با دانشگاه، شرایط خوبی نسبت به استان‌های دیگر در این منطقه وجود دارد.

لطفی افزود: مردم استان نیز با مشارکت در موضوع مهم حضور در منازل، همچنین راه‌اندازی پویش‌های مختلفی نظیر «به فارس سفر نکنید» و «در خانه بمانیم»، کمک بسیار شایانی به گروه‌های درمانی و حوزه سلامت کردند.

وی با اشاره به لزوم آمادگی کامل بیمارستان‌ها بیان كرد: لازم است خدمت‌رسانی به بیماران اورژانسی، بیماران خاص، مبتلایان به سرطان، بیماری ام اس و مبتلایان به دیابت، با رعایت اصول پیشگیرانه و همانند گذشته صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأكید بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد گفت: در هر شرایطی لازم است با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، به بیماران خدمات ارائه شود تا مردم در شرایط موجود دغدغه‌ای در زمینه خدمات سلامت نداشته باشند.

لطفی اضافه کرد: پزشکان و پرستاران جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و امروزه به دلیل فداکاری و ایثار آنان در ارائه خدمات به بیماران و مبارزه با کرونا ویروس، این جایگاه ارتقا یافته است؛ متولیان، دست‌اندرکاران حوزه سلامت و گروه‌های درمانی نیز در قبال قدرشناسی مردم باید خدمات خود را ارتقا دهند.

 محسن مقدمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست مهم‌ترین اصل در شرایط مناسب استان را «وفاق اجتماعی» عنوان کرد و گفت: در این ایام ما در بطن یک مبارزه هستیم و باید با احتیاط و رعایت فرآیندهای پیش‌بینی شده، پیش به جلو حرکت کنیم.

علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، از آمادگی بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت به بیماران اورژانسی خبر داد و در ادامه، در خصوص فعالیت بیمارستان‌های شهید دکتر چمران و حضرت علی اصغر(ع)، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، فعالیت‌های برخی از تخصص‌ها در مراکز و مراجعه مبتلایان به مراکز درمانی توضیحاتی ارائه داد.

در این نشست رؤسای بیمارستان‌ها و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توضیحاتی در خصوص اقدامات مراکز درمانی، اعمال جراحی، نوبت کاری پزشکان و اساتید، جایگاه پزشکی شیراز، ارائه خدمات به بیماران خاص به ویژه مبتلایان به سرطان، ویزیت بیماران اورژانسی، فعالیت درمانگاه‌های تخصصی، گروه‌های NBT و گروه‌های مختلف پزشکی ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha