کسب درآمد در منزل؛ شگرد جدید کلاهبرداران مجازی
کد خبر: 3888486
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

کسب درآمد در منزل؛ شگرد جدید کلاهبرداران مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس از درج آگهی‌هایی مبنی بر کسب درآمد در منزل توسط کلاهبرداران مجازی و دریافت مبالغ اندک از شهروندان در این روزها خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، 13 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حضور خانواده‌ها در منازل در این روزها، کلاهبرداران مجازی با شگرد کار در منزل قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

وی ادامه داد: آگهی‌هایی تحت عنوان «کار در منزل»، «کسب درآمد در منزل» و «در خانه میلیونر شوید» از روش‌هایی است که کلاهبرداران مجازی با درج این آگهی‌ها در برخی از سایت‌های کاریابی و یا سایت‌های آگهی محور از شهروندان مبالغی را هرچند اندک به عنوان ثبت‌نام و ارسال مواد اولیه، دریافت و پس از واریز پول از طرف قربانی به حساب کلاهبرداران، دیگر پاسخگوی تماس‌ها و پیام‌های آن‌ها نمی‌شوند.

سلیمانی افزود: مبلغ کلاهبرداری‌ها در این روش گاهاً مبالغ پایینی از قبیل 20، 40 و 50 هزار تومان است که اغلب با توجه به اینکه مبلغ اندکی است، مالباخته‌ها هیچ رغبتی برای صرف هزینه پیگیری قضایی و شکایت ندارند و این امر باعث می‌شود کلاهبرداران به دلیل نداشتن شاکی خصوصی همچنان به کار خود ادامه دهند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شهروندان هرگز فریب این‌گونه آگهی‌ها را نخورند و از پرداخت هرگونه وجه به حساب افراد ناشناس خودداری کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

انتهای پیام
captcha