محدودیت تردد در شیراز اعمال می‌شود / 40 درصد كاركنان ادارات دوركاری كنند
کد خبر: 3884705
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

محدودیت تردد در شیراز اعمال می‌شود / 40 درصد كاركنان ادارات دوركاری كنند

استاندار فارس با اشاره به سطوح مختلف قرنطینه نظیر تعطیلی مراكز تجمع و تعطیلی برنامه‌ها كه در استان اعمال شده است، گفت: در روزهای آینده شاهد ایجاد محدودیت تردد در شهر شیراز و تشدید سایر محدودیت‌ها خواهیم بود.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 21 اسفندماه در نشست با رؤسای بیمارستان‌های خصوصی و دولتی این استان با اشاره به اقدامات انجام شده در شرایط شیوع كرونا گفت: سطوح مختلفی از قرنطینه همچون تعطیلی مراکز تجمع، تعطیلی برنامه‌ها و مراسم‌ها، قرنطینه بیماران و اطرافیان آن‌ها، کنترل شدید مبادی وردی استان پیش از ابلاغ کشوری در استان فارس اعمال شده است و در روزهای آینده شاهد ایجاد محدودیت تردد در شهر و تشدید سایر محدودیت‌ها خواهیم بود.

وی بر لزوم توجه جدی‌تر مردم به شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: باید همه جامعه آگاه باشند برای این بیماری هنوز درمانی وجود ندارد و بسیار خطرناک است.

رحیمی با اشاره به اینکه پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بار مسئولیت مهمی  را به  دوش کشیده‌اند، اظهار کرد: دعوت از شما به‌منظور بهره‌مندی از نظرات تخصصی و اعمال این نظرات در تصمیم‌گیری‌ها انجام شده است.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات امروز مربوط به گذشته و کمبودهای موجود در سطوح مختلف درمان و بیمارستان‌ها است، گفت: امروز شاید ملزومات و نیازهای کادر درمانی نتیجه این است که در شرایط عادی پاسخ‌گو بوده اما برای بحران پیش‌بینی نشده است.

وی ادامه داد:  در شرایط بحرانی باید فرمول‌های جدید مدنظر قرار دهیم و تصمیمات آنی بگیریم، حال ممکن است این تصمیمات خطرات و هزینه‌هایی داشته باشد و من به‌عنوان مدیر ارشد استان از این موضوع که تصمیم بگیرم ابائی ندارم اما در هر تصمیم باید  ضمانت اجرایی و اثرگذاری و سود هزینه برای سلامت مردم  کنترل و سنجیده شود.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس درباره کاهش ساعات کار ادارات استان نیز گفت: این اقدام سبب تراکم مراجعات و افزایش ریسک انتقال ویروس می‌شود.

استاندار فارس همچنین اعلام کرد: از این پس ۴۰ درصد از کارکنان ادارات دولتی باید خدمات خود را به‌صورت دورکاری ارائه دهند.

رحیمی از فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها نیز خواست مردم را برای ماندن در خانه ترغیب کنند و در ادامه افزود: زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌ها و تأمین نیازها از طریق اینترنت مهیا است و باید تقویت شود.

 

انتهای پیام
captcha