اقدام گروه‌های جهادی برای ضدعفونی کردن وسایل عمومی و معابر سبزوار
کد خبر: 3884586
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

اقدام گروه‌های جهادی برای ضدعفونی کردن وسایل عمومی و معابر سبزوار

همزمان با شیوع ویروس کرونا، جمعی از مردم خیر با تهیه وسایل ضدعفونی و ابزار کار، بعد از ساعت کاری روزانه، در شب اقدام به ضدعفونی کردن معابر و وسایل عمومی در سطح سبزوار می‌کنند.

اقدام آتش به اختیار گروه‌های جهادی برای ضد عفونی سبزوار

در حالی که این روزها بسیاری از مردم در ترس و وحشت از کرونا به سر می‌برند و مسئولان سفارش می‌کنند از خانه بیرون نروید، جمعی از جوانان سبزواری با کمک خیران، شبانه اقدام به ضدعفونی و گندزدایی  معابر و وسایل عمومی در سطح شهرستان سبزوار می‌کنند تا سلامتی مردم حفظ شود.

محمد حکم‌آبادی یکی از این جوانان است که با تشکیل گروه‌های مردمی با کمک پایگاه بسیج شهید شجیعی و همکاری جمعی از خیران و گروه‌های بسیجی شبانه در تلاش برای حفظ سلامتی مردم در حال فعالیت هستند.

وی در رابطه با این گونه فعالیت جهادی در سطح شهرستان سبزوار، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: هر شب 30 نفر در گروه‌های دو نفره در 15 مسیر جداگانه با امکاناتی که توسط خیران فراهم شده است، در حال ضدعفونی کردن وسایل و معابر سطح شهر سبزوار هستیم و حدود 40 نفر دیگر  نیز در نوبت انتظار برای کمک هستند.

حکم‌آبادی با بیان اینکه وسایل کار و ابزار آن از جمله مواد ضدعفونی‌کننده توسط خیران تهیه می‌شود، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه نیز می‌توان گفت برای ضدعفونی کردن معابر و وسایل عمومی شهرستان‌ها، مواد ضدعفونی‌کننده به روستاهایی نظیر روستای بازقند و ابارش نیز  کمک‌رسانی صورت گرفت.

این جوان سبزواری بیان کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و یا تکرار مسیرها با شهرداری سبزوار هماهنگ هستیم. از پایگاه شهید شجیعی برای استقرار وسایل و ابزار کار در مرکز شهر استفاده می‌کنیم و در این کار خیر گروههای مختلفی از هیات‌های مذهبی نظیر هادویون، اعضای مسجد‌النبی داخل شهر و شهرک توحید سبزوار و هچنین بسیجیان مختلفی از پایگاه‌های مختلف نظیر پایگاه مقاومت بسیج دانشگاه آزاد سبزوار همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت شبانه گروه‌های آتش به اختیار برای ضدعفونی کردن شهر هر شب بعد از تعطیلی بازارها از ساعت 21 تا حدود نیمه‌شب ادامه دارد، بیان کرد: شاید کار ما به اندازه کافی نباشد اما باعث می‌شود تمام محیط‌های که مردم در طی روز نظیر صفحه کلید عابر بانک‌ها، وسایل پارک‌ها، میله‌های ورودی ادارات و داروخانه‌ها و... که با آنها در تماس بوده‌اند، ضد عفونی شده و برای روز بعد تمیز و عاری از هر گونه ویروس باشند.

حکم‌آبادی با تاکید بر اینکه بهترین کار فرهنگ‌سازی و رعایت بهداشت شخصی توسط مردم است، افزود: در این ایام توصیه می‌شود به دستوارت پزشکی عمل کرده و تا حد ممکن از منزل بیرون نیایند، چرا که بهترین مکان تمیز در حال حاضر به گفته مسئولان منزل شخصی افراد است.

انتهای پیام
captcha