ضعف‌های مدیریتی را مردم نباید به دوش بكشند
کد خبر: 3884469
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

ضعف‌های مدیریتی را مردم نباید به دوش بكشند

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم شورای اسلامی با تأكید بر اینكه باید درد دل مردم و مشكلات آنان را بشنویم، گفت:‌ قرار نیست مشکلات و ضعف‌های مدیریتی را مردم به دوش بکشند.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم عزیزی، منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم شورای اسلامی امروز، 20 اسفندماه در نشست بررسی مشكل آب مناطق كربال، بندامیر و رحمت‌آباد كه پس از دیدار چهره به چهره با مردم این مناطق برگزار شد، ضمن طرح مشکلات موجود، خواستار تسریع و اهتمام بیشتر مسئولان در حل این مشکلات شد.

وی بر پیگیری مشکل آب اهالی منطقه نزد مسئولان ارشد استان تأکید کرد و خطاب به دهقانی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس که در جلسه حضور داشت، گفت: از شما تقاضا دارم که سخنان مردم را بشنوید و برای حل مشکل راهکار بیندیشید و قرار نیست مشکلات و ضعف‌های مدیریتی را مردم به دوش بکشند.

عزیزی افزود: همیشه این گله‌مندی وجود داشته که مردم مناطق پایین دست از امتیازات آب محروم بوده‌اند یا به شکل عادلانه از آب برخوردار نبوده‌اند که در حال حاضر نیز گله اهالی منطقه همین است.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم بیان كرد: امروز بحث بر سر نبودن یا کم بودن آب نیست بلکه بحث این است که اگر کم است برای همه باشد و اگر قرار است آب رهاسازی شود، همه به تساوی و مبتنی بر یک فرمول عادلانه از آن برداشت کنند.

عزیزی در پاسخ به ادعای اهالی مناطق مذکور مبنی بر اینکه افرادی بدون ضابطه و به صورت غیر قانونی از منابع آب برداشت کرده و نظارتی نیز بر این موضوع وجود ندارد، تأکید کرد: حتما لازم است که مسئولان ارشد استان به این موضوع مهم ورود کنند.

وی بیان کرد: لازم است برای موضوع فوق، مسئولان مرتبط با این مهم  با بررسی دقیق و شنیدن صدای مردم، مشکل را حل کرده تا سهم مناطق پایین دست حفظ شود.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم همچنین گفت: شاید لازم باشد برای جلوگیری از کسانی که بی ‌ضابطه و غیرقانونی از منابع آب استفاده می‌کنند، از راه‌های قانونی و مناسب استفاده کرد.

عزیزی گفت: اگر در احقاق حق مردم، هریک از مسئولان که دراین خصوص وظایفی دارند، سرباز زنند، معلوم است که منطقه با لشکری از آب‌برهای بدون ضابطه مواجه می‌شود که حق دیگران را پایمال می‌کنند و این سزاوار مردم نیست.

وی یادآور شد: در این شرایط  یعنی آب را رها کردیم زیرا امکان مدیریت و کنترل کسانی که آب را بدون ضابطه می‌برند، نداریم؛ در نتیجه وضعیت فعلی به وجود آمده است.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان اهالی مناطق بندامیر، رحمت آباد و کربال نیز گفت: شما هم به مسئولان اعتماد کنید و همراه آن‌ها باشید تا مشکل هرچه زودتر حل شود.

بنا بر این گزارش، پس از رهاسازی آب سد درودزن، کشاورزان مناطق کربال، بند امیر و رحمت‌آباد که ظاهرا هیچ بهره‌ای از این آب نبرده‌اند، طی درخواستی از  ابراهیم عزیزی خواستار پیگیری این موضوع شدند.

پیرو این درخواست عزیزی نیز با هماهنگی دهقانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، نشستی را در دفتر مدیریت آب منطقه‌ای برگزار کرد تا از نزدیک مشکل کشاورزان بررسی شود.

کشاورزان منطقه مدعی هستند که پس از گذشت چند روز از رهاسازی آب سد درودزن، هنوز یک هکتار از اراضی خود را آبیاری نکرده‌اند.

آن‌ها به نقل از مسئولان جهاد کشاورزی فارس و زرقان اذعان دارند که قادر به کنترل کشاورزان برخی از مناطق بالادستی نیستند چراکه آن‌ها با پمپ‌های قوی و موتورهای دیزلی به‌صورت غیر قانونی آب را برداشت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha