لغو مراسم پنج‌شنبه آخر سال در بقاع متبركه فارس
کد خبر: 3884428
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

لغو مراسم پنج‌شنبه آخر سال در بقاع متبركه فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از لغو برگزاری مراسم پنج‌شنبه آخر سال در بقاع متبرکه استان به‌منظور جلوگیری از تجمعات و شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 20 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن ایام پایان سال و فرارسیدن سال نو گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و بر اساس سنت دیرینه در آخرین پنج‌شنبه سال مردم ما برای زیارت اهل قبور و قرائت فاتحه در بقاع متبرکه و محل دفن اموات خود حضور می‌یابند و به غبارروبی و عطرافشانی مزار شریف شهدا و درگذشتگان خود می‌پردازند، این مسئله باتوجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا می‌تواند برای سلامتی هم‌وطنان مخاطره‌آمیز باشد و موجب گسترش بیشتر ویروس شود.

وی افزود: به‌همین جهت و به‌منظور جلوگیری از تجمعات برگزاری مراسم‌های پنجشنبه آخر سال و آیین‌های نمادین غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه در تمامی آستان‌های مقدس امامزادگان فارس لغو شده است و امکان حضور زائر در بسیاری از بقاع متبرکه وجود ندارد و محدودیت تردد صرفاً در برخی بقاع شاخص استان فارس وجود دارد.

موسوی یادآور شد: شست‌وشو و ضدعفونی مستمر حرم‌های مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه، جلوگیری از تماس مستقیم زائران با ضریح‌های مطهر از طریق جداسازی و محصور کردن ضریح، اعمال محدودیت‌های زیارتی و تردد و تعطیلی مراسم‌ مذهبی جمعی از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اماکن مقدس و زیارتی استان اجرا می‌شود. 

مدیرکل اوقاف فارس تأکید کرد: رعایت نکات بهداشتی و مراقبت از سلامت باید وظیفه اصلی همه مردم خصوصاً در شرایط شیوع بیماری‌های واگیردار باشد و با همکاری و همدلی می‌توانیم از گسترش بیماری جلوگیری کنیم و آرامش را در جامعه برقرار کنیم.

انتهای پیام
captcha