اعلام سه کاروان جدید خراسان رضوی برای حج تمتع ۹۹
کد خبر: 3883695
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

اعلام سه کاروان جدید خراسان رضوی برای حج تمتع ۹۹

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از اعلام سه کاروان جدید برای ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع ۹۹ در استان خبر داد.

اعلام سه کاروان جدید خراسان رضوی برای حج تمتع 99جواد شاد، رئیس سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص اطلاعیه ثبت‌نام کاروان‌های جدید در استان اظهار کرد: به اطلاع تمامی متقاضیان دارای اولویت ثبت‌نام (اسناد ثبت نامی تا پایان فروردین ۱۳۸۶) می‌رساند که امروز سه کاروان جدید اعلام خواهد شد.

وی افزود: این کاروان‌ها براساس ظرفیت، مدینه قبل و بعد، مذهب کاروان، هزینه تشرف و نوع كاروان عادی و زوجی تفکیک شده که ثبت‌نام در این کاروان‌ها از طریق سامانه reserve.haj.ir برای تمامی زائران مشمول امکان‌پذیر است.

شاد بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده اسکان زائران کاروان‌های زوجی در شهر مکه به‌صورت زن و مردی (زوجی) است؛ لذا ثبت نام در این کاروان‌ها مختص متقاضیان زوج است، بدین منظور مدیران کاروان از ثبت‌نام زائران فردی جلوگیری می‌کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: اسکان زائران در مدینه مانند سایر کاروان‌ها و به‌صورت مجزا و کاروان‌های زوجی برای تمامی زائران استان قابل ثبت‌نام است.

وی بیان کرد: زائران متقاضی که طی چند روز گذشته در سایر کاروان‌ها ثبت‌نام کرده‎اند نیز می‌توانند به یکی از دو روش ذیل نسبت به ثبت‌نام در کاروان‌های زوجی اقدام کنند.

شاد در خصوص روش ثبت‌نام در کاروان‌های زوجی اضافه کرد: زائرانی که تاکنون قسط اول هزینه سفر خود را پرداخت نکرده‌اند، با انصراف از کاروان خود نسبت به ثبت‌نام مجدد از طریق سامانه رزرو اقدام کنند، همچنین زائرانی که قسط اول را پرداخت کرده‌اند، با مراجعه به مدیر کاروان اولیه درخواست کتبی انصراف از کاروان و ثبت‎نام در کاروان زوجی را به ایشان ارائه داده تا در صورت بودن جای خالی اقدام لازم صورت پذیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: مدیران کاروان‌ها نیز باید با ذکر تاریخ و ساعت درخواست حداکثر ظرف ۱۲ ساعت درخواست این زائران را به حج و زیارت استان (واحد ثبت نام و اعزام) تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha