ضدعفونی كردن معابر شهرستان‌های فارس برای پیشگیری از شیوع كرونا
کد خبر: 3883047
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

ضدعفونی كردن معابر شهرستان‌های فارس برای پیشگیری از شیوع كرونا

در پی شیوع ویروس كرونا در نقاط مختلف كشورمان، معابر شهری شهرستان‌های مختلف استان فارس علاوه بر شیراز ضدعفونی می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، در پی شیوع ویروس كرونا در نقاط مختلف كشورمان، ضدعفونی معابر شهری و عمومی شهرها در نقاط مختلف استان فارس در دستور كار قرار گرفته است.

در این راستا علاوه بر ضدعفونی معابر شهری شیراز كه به‌صورت مستمر توسط شهرداری شیراز انجام می‌شود، در سایر شهرستان‌های فارس نیز این اقدام انجام می‌شود.

سیاوش كریمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان امروز، 13 اسفندماه از ضدعفونی شهر اردکان به‌همت شهرداری و با نظارت کارشناسان بهداشت این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین ضدعفونی شهر با دستگاه‌‌ها و ماشین‌آلات خدمات شهری به‌صورت گسترده انجام شد.

وی افزود: شهروندان باید تلاش کنند از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند تا همگی با کمک هم، یک شرایط ایمن و بهداشتی را برای شهرستان سپیدان رقم بزنیم.

علاو بر این‌ها در راستای اجرای مصوبات کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان قیروکارزین، ادارات و بانک ‌های شهر قیر با مواد ضدعفونی کننده سطوح، گندزدایی شد.

عبدالصد خسروانی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان قیر و كازرین نیز در این رابطه گفت: با هدف پیشگیری از بروز و شیوع بیماری کرونا، حدود پنج هزار مترمربع از اماکن عمومی با مشارکت بسیج ناحیه مقاومت سپاه قیروکارزین و تامین دستگاه سمپاش از سوی تیپ المهدی(عج) جهرم، ضدعفونی شد.

وی یادآور شد: ضدعفونی سایر اماکن عمومی در دیگر شهرهای زیرمجموعه شهرستان نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود.

خسروانی اضافه کرد: در این طرح شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان امام محمد باقر(ع)، مسجد امام حسین(ع)، جهاد کشاورزی، گردان عاشورا، سازمان تبلیغات اسلامی، دادگستری و بانک های ملت، ملی، کشاورزی، صادرات، سپه، مسکن، مهر اقتصاد، ایران زمین، محوطه‌های عمومی بازار و خیابان ۱۷ شهریور ضدعفونی شدند.

سرپرست شبكه بهداشت و درمان قیر و كارزین گفت: در صورت همراهی و مشارکت سایر ادارات و متولیان اماکن عمومی این اماکن نیز ضدعفونی می‌شوند.

علاوه بر این‌ها عملیات شست‌و‌شو و گندزدایی خیابان‌ها و معابر شهری برای پیشگیری از ویروس کرونا در فیروزآباد نیز اجرایی شده است.

بهادر قهرمانی، رئیس مرکز بهداشت فیروزآباد در این رابطه گفت: در راستای مصوبات کارگروه مبارزه با ویروس کرونا، مرحله نخست عملیات گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی از جمله بوستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی، آرامستان‌‌ها، وسایل نقلیه، خودروهای عمومی، خیابان‌ها و معابر برای مقابله با ویروس کرونا با وسایل و پهپادهای سمپاش انجام شد.

محدود كردن ترددها

وی اظهار كرد: محدود کردن تردد شهروندان در مسیرهای شهری و خودداری از پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها، به عوامل اجرایی کارگروه مبارزه با ویروس کرونا در این زمینه کمک می‌کند.

 اسماعیل اسكندری، سرپرست شبكه بهداشت و درمان ارسنجان هم گفت: برنامه‌های جامع آموزشی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان با تاکید بر آگاه‌سازی و آموزش عموم مردم ادامه دارد.

وی با بیان مهم‌ترین اقدامات این شبکه برای پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کووید ۱۹ گفت: در نشست‌های مختلف درون و برون بخشی با کارشناسان ستادی و مسوولان ادارات شهرستان، مناسب‌ترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با تاکید بر رعایت بهداشت فردی آموزش داده شد.

اسكندری افزود: همزمان با برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح شهر و روستاها، کارشناسان مرکز بهداشت ارسنجان نیز با حضور در جمع کارکنان ادارات و سازمان‌ها، راه‌های پیشگیری و کنترل کرونا را به آنان ارائه دادند.

سرپرست شبكه بهداشت و درمان ارسنجان با اشاره به تشدید نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط بر اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی، از حضور تیم نظارتی ویژه با حضور فرماندار و دادستان این شهرستان در مراکز عرضه مواد بهداشتی و دارویی خبر داد.

وی اضافه کرد: علاوه بر گندزدایی و ضدعفونی کردن روزانه فضاهای بهداشتی و درمانی و توزیع مواد ضدعفونی در بین کارکنان، از بهورزان و مراقبان سلامت نیز خواسته شده تا با رعایت نکات بهداشتی، زمینه ضدعفونی کردن مکان‌های پرتردد در روستاها را فراهم کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ارسنجان، مشارکت امام جمعه این شهرستان در تعطیلی نماز جمعه و مشارکت شهرداری ارسنجان در ضدعفونی مکان‌های پرتردد از جمله پمپ‌های بنزین و گاز را از دیگر موارد همکاری‌های برون بخشی عنوان کرد و ادامه داد: با عضویت مسئولان و کارکنان شبکه بهداشت و سفیران سلامت در کانال‌های فضای مجازی شهرستان، محتواهای آموزشی نیز در فضای مجازی به‌صورت عمومی ارائه شده و از مردم خواسته شد ضمن رعایت نکات بهداشتی و خودمراقبتی، از حضور بی مورد در مکان‌های عمومی خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha