راه‌اندازی 50 سازمان مردم‌نهاد در حوزه دفاع مقدس در فارس
کد خبر: 3877884
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

راه‌اندازی 50 سازمان مردم‌نهاد در حوزه دفاع مقدس در فارس

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از راه‌اندازی 50 سازمان مردم‌نهاد در حوزه دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: این نهادها می‌توانند بازوی توانمندی در حوزه دفاع مقدس باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 21 بهمن‌ماه در نخستین جشنواره تشکل‌های مردم نهاد فعال حوزه دفاع مقدس این استان گفت: ویژگی سازمان‌های مردم‌نهاد اختیاری، داوطلبانه و آزادانه بودن است که همین ویژگی باعث شده است که بسیج به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد در سطح جهان باشد.

وی با یادآوری اینكه امام راحل پایه‌گذار بسیج بود، افزود: سازمان‌های مردم نهاد برخلاف دستگاه‌های حاکمیتی اهدافشان ارتقای جامعه است كه به‌صورت همفکری تصمیم‌گیری لازم را انجام می‌دهند و در واقع روابط و مدیریتی آن‌ها افقی است.

کوشکی بیان كرد: در حال حاضر در استان فارس 1800 سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند که در نظر داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی تعداد 50 سازمان مردم‌نهاد در حوزه دفاع مقدس راه‌اندازی کنیم تا بازوی توانمندی در حوزه دفاع مقدس باشند و فعالیت‌های این حوزه را پیگیری كنند.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند که مطالبه‌گری‌ها و درخواست‌های عموم مردم را به دستگاه‌های اجرا می‌رسانند و جایگاهی است که مردم می‌توانند خواسته‌ها و حرف‌های خود را به گوش مسئولان برسانند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از خصوصیات سازمان‌های مردم نهاد نهادینه کردن و ارزان کردن مشارکت مردم در مسائل مختلف و برنامه است که نمونه آن در دوران دفاع مقدس این مردم بودند که در قالب گروه‌های مختلف به پشتیبانی از نیروهای مسلح برخاستند و ما در جنگ با حضور مردم به پیروزی رسیدیم.

كوشكی همچنین به نقش جهاد سازندگی نیز اشاره كرد و گفت: جهاد سازندگی استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش ویژه و ارزشمندی از خود به جا گذاشته است در واقع مهندسی رزمی فارس پیش‌قراولان این حوزه در دوران دفاع مقدس بودند که باید به‌عنوان یک تشکل مردم‌نهاد فعالیت‌های صورت گرفته آنان به عموم جامعه بازگو شود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تعدادی سازمان‌های مردم نهاد فعال حوزه دفاع مقدس استان فارس تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha